Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 10:54 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Hallo allemaal

Over 1 week is het zover ,
dan vertrekken we met 32 luchtgekoeldewagen voor een 21-daagse luchtgekoelde rondreis Scandinavië met bestemming : NOORDKAAP 71, 10’, 21”

We hebben een weblog opgestart voor diegene die het leuk vinden om ons te volgen tijdens de rondreis.

http://WWW.KEVERTJE74.PUNT.nl

Op onze pagina hebben we ook de links geplaatst van mede reizigers die ook een weblog hebben gemaakt.
Ze zijn allemaal totaal verschillend , dus heel leuk om die ook eens te bekijken.

Groetjes Marja & Peter

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Laatst bijgewerkt door thijsje op wo jul 22, 2009 16:32, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 19:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ik ga jullie site zeker in de gaten houden! Wij gaan zelf later dit jaar 2 weekjes naar Noorwegen, dus dan kan ik alvast wat mooi sfeer-plaatjes bekijken! :D

Is het trouwens de bedoeling dat er in een soort groepsverband gereden wordt of doet iedereen zijn eigen ding en kom je elkaar vooral op de slaapplaatsen tegen?

Grt,
Jeroen

p.s. je website doet het niet met de webbrowser Chrome..

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 19:48 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
We zijn vrij in het rijden van de route .
Je kan dit alleen doen als je wil , maar met een paar auto's is wel gezelliger.
We zien elkaar s'avonds dan weer in het hotel of op de camping.

Wat jammer van die webbrowser Chrome.., weet jij wat ik daar aan kan doen ?

Groetjes Marja

PS. mooie foto's en leuk filmpje heb je gemaakt van de jubileumdag van Keverclub Nederland.

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 21:29 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ik was al even aan het kijken, maar kan zo 123 de oorzaak niet vinden. Het probleem is dat overal waar tekst hoort te staan nu zwarte vlakken komen te staan. Waarschijnlijk zit er iets in de webpagina wat niet volgens de W3C standaard is..

Mogelijk heeft het iets met de achtergrond te maken (zou je misschien kunnen veranderen van een plaatje naar een kleur). Anders kan je misschien contact opnemen met punt.nl!?

Succes iig met de voorbereidingen en de reis, en ik bekijk de site voorlopig wel via Internet Explorer.

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 11:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Trouwens, als jullie nog leuke "hotspots" in Noorwegen? Zoals een automuseum, VW autosloperij, een schuur vol schuurvondsten ;) , kevergarage's, etc..

Wij gaan er later dit jaar dus heeb en ik vind het altijd wel leuk om zulk soort dingen te bekijken!

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 19:12 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Nog 1 week ...... De laatse voorbereidingen !

Nog 7 dagen en dan is het zover.
Het begint al aardig te kriebelen en alles wordt nog eens nagelopen.
We zijn met lege koffers en tassen aan het passen en meten geweest in de Kever wat we mee kunnen nemen.
En naargelang deze tassen kunnen we spullen mee nemen. De laatste onderdeeltje worden bij elkaar gezocht en vrijdag staat er nog een laatste behandeling voor de Kever op de planning, en wel 4 nieuwe banden. Dit is volgens Peter ECHT het laatste.

We hebben besloten om een dag eerder naar Groningen te rijden, omdat anders de afstand voor ons op 1 dag te groot wordt.
Daar hebben een leuke Bed & Breakfast gevonden : De Borghoeve in Vlagtwedde , deze ligt een 30 min. rijden van de verzamelplaats Nieuweschans.

Dus wij beginnen zaterdag 20 juni de dag met een lekker ontbijtje op de Borghoeve, en komen dan op ons gemakje naar Nieuweschans om ons aan te sluiten bij de groep. Het gaat een geweldige vakantie worden .


Jeroen , we zullen zeker uitkijken naar "hotspots" in Noorwegen voor je .
Weet je ongeveer al naar welke omgeving je gaat ?

Groetjes Marja

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Laatst bijgewerkt door thijsje op zo jun 14, 2009 9:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 20:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
thijsje schreef:
Jeroen , we zullen zeker uitkijken naar "hotspots" in Noorwegen voor je .
Weet je ongeveer al naar welke omgeving je gaat ?

Groetjes Marja


Hoi Marja,

Wij rijden ongeveer de volgende route:
- Utrecht -> Kiel (D) -> Oslo -> Lillehammer -> Hunderfossen -> Gaupne -> Hardanger -> Stavanger -> Byglandsfjord -> Kristiansand -> Hirtshals (DM) -> Utrecht

Het wordt onze eerste keer in Noorwegen, en de precieze routes moeten we nog plannen, dus welke bekende plaatsen we tussendoor nog tegen komen weet ik niet..

Ik ben iig benieuwd naar jullie reis!

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 14:49 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ik zie dat jullie vandaag alweer met de terugreis bezig zijn. Ik heb zo'n beetje alle foto's bekeken, en dat ziet er mooi uit zeg! Mooi gezicht al die kevers tussen de fjorden en watervallen..

Ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen, maar dat moet je hier binnenkort maar eens neerzetten!

Afbeelding

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 13:57 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Weer thuis !

We zijn weer thuis van onze luchtgekoelde rondreis naar de Noordkaap en we kunnen terug kijken op 3 ontzetten mooie, indrukwekkende weken. We hebben met onze Kever ruim 6000 km. gereden zonder problemen .

De reis was van het begin af aan heel indrukwekkend, maar er was toch wel 1 heel bijzonder hoogtepunt. Dat was toen we 28 juni s‘avonds met alle deelnemers de berg op reden naar de Noordkaap. Alle kevers en bussen in een colonne naar boven en op de parkeerplaats hebben we daar een toost uitgebracht dat iedereen het gehaald had.

Afbeelding

Een andere bijzondere ervaring was dat het er nooit donker werd.De midzomerzon.

Afbeelding

We hebben heel veel mooie dingen gezien en mee gemaakt, maar dat is wel te zien aan het aantal foto’s wat we hebben gemaakt.Het uploaden van de foto’s en het lezen van de berichten die de bezoekers van onze weblog plaatsten werd voor ons iedere dag een vast moment op onze vakantie. Met gemiddeld zo’n 60 bezoekers per dag op onze weblog werd de reis door de thuisblijvers gevolgd. De verhalen van Harm & Monique Wacht van af de camping en de dagverslagen van Jeff, Deborah en Lisa en wij met de foto’s maakte het geheel compleet. We hebben elkaar zo goed aangevuld.

Afbeelding

We hebben zoveel gezien, bossen - bergen - watervallen – rendieren – 1 eland - sneeuw – gletsjers -fjorden, ieder dag was anders.
Wel leuk om een ervaring te vertellen is deze: we stonden met 5 auto’s op een parkeerterrein bij enkele souvenirs tenten van de Sápmi. Opeens stop daar een bus vol met toeristen om ook die tentjes te gaan bezoeken, maar het mooie was, alle reizigers van de bus stapte op onze auto’s af en gingen er foto’s maken.Dit is meerdere malen tijdens de reis gebeurd, dat wij de bezichtiging werden in plaats van bv. het uitzicht.

Afbeelding

We hadden het niet beter kunnen treffen met onze medereizigers. Wat een ontzetten leuke groep mensen. We hebben leuke gesprekken met elkaar gevoerd, gelachen, rond gereden, gesleuteld, alles kon. We hebben ontzetten genoten van deze 3 weken en we zouden het zo over doen en hopen iedereen weer terug te zien op reünie (of eerder).

Afbeelding

Groetjes Marja & Peter Thijs
http://WWW.KEVERTJE74.PUNT.NL

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Laatst bijgewerkt door thijsje op wo jul 22, 2009 16:33, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 16:30 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Een reistip voor Jeroen :

We hebben een bezoek gebracht aan het prive museum van Dhr.Kjell Jenssen in het plaatsje Ler. Dat ligt ongeveer 20 km. onder Trondheim Noorwegen.
Hij heeft een mooie colectie auto's en alles is ingericht in de stijl van de 50er jaren.
Heel erg leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben wij niet gezien wat jij zoekt ,
alleen 2 jongens van de campingreis plakte hierna nog een week aanvast en gingen naar 2 sloperijen in Zweden naar de plaatsen : Bastnas en Ryd.

Afbeelding

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2009 12:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ziet er mooi uit allemaal! :!: Ik kan niet wachten om ook naar Noorwegen te vertrekken.

Bedankt ook voor de tip van dat museum. Hebben jullie daar toevallig ook het volledig adres van?

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jul 16, 2009 13:05 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Nee,sorry geen adres , maar je kan het bijna niet missen.

Wij moetsten vanuit Trondheim richting Oslo E6 aan houden .
Op de tomtom hadden we de plaatsnaam LER ingegeven en Shell bezinestation AUTO RAST en we stopte precies voor de deur bij het VW museum.
Als je richting de plaats Ler rijdt kom je het aan de linker kant tegen ,net voor een benzienepomp.
Je kan het ook bij die pomp vragen , want iedereen kent Kjell Jenssen .
Afbeelding

Wij wensen je een hele fijne vakantie en hopen dat je Noorwegen en het museum net zo leuk vind als wij.
Groetjes Marja & Peter Thijs
http://WWW.KEVERTJE74.PUNT.NL

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2009 21:46 
Offline

Geregistreerd: do jul 23, 2009 21:35
Berichten: 1
Ziet er mooi uit allemaal! Ik kan niet wachten om ook naar Noorwegen te vertrekken.

Bedankt ook voor de tip van dat museum. Hebben jullie daar toevallig ook het volledig adres van?

Grt, Jeroen

Het adres is : Kjell Jensen
7234 Ler
Norge


Veel plezier in dat schitterende vakantie land Noorwegen.
Vergeet niet je raam open te draaien als je in de vele tunnels rijdt, en dan te genieten
van het mooie geluid wat achter uit de boxer komt.
Doe als je bij Kjell bent de groeten van ons allemaal.

grt Mart


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2009 22:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Mart schreef:
Vergeet niet je raam open te draaien als je in de vele tunnels rijdt, en dan te genieten
van het mooie geluid wat achter uit de boxer komt.


Haha.. Wij gaan "gewoon" met een nieuwe Opel naar Noorwegen, en die maken niet zo veel geluid hoor.. :mrgreen:

Maar bedankt voor het adres.. Ik ben alleen bang dat het toch verder van onze route af ligt dan ik dacht.. Maar wie weet hebben we wat tijd over, of komen we nog wat anders leuks tegen in Noorwegen..

Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Met Kevertje'74 naar de Noordkaap
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 18:36 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 08, 2008 10:23
Berichten: 25
Hoi Jeroen.

Ben je al naar noorwegen geweest ???

En wat voor leuks ben je daar allemaal nog tegen gekomen.

Groetjes :)

_________________
"Super Window, Super Nose, Super Suspension , Ik heb een Superbeetle".


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling