Forum.superbeetles.nl
http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/

1303 1975 ( rolling rebuild )
http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=21&t=54
Pagina 3 van 16

Auteur:  Blizzard [ ma aug 25, 2008 9:24 ]
Berichttitel: 

Ik heb de nieuwe voorbumper met stootrubber vlak voor de Bughow nog gemonteerd. Op de oude zat de kentekenplaat recht voor de bumper en met dat stootrubber kan dat niet. Met van die beugeltjes onder de bumper wou ook niet omdat de spoiler dan in de weg zit. Deze kentekenplaat heeft van die plastic opleg letters en cyfers. De Y is kapot en ik gebruik de plaat nu als spoiler bescherming. De plaat slijt nu als eerste over een drempel. Ik heb al een nieuwe plaat en die wil ik later wel weer recht voor de nieuwe zwart gespoten bumper plaatsen. De bevestigings gaatjes in de spoiler worden waarschijnlijk ooit toch groter gemaakt om lucht door te laten naar een oliekoeler. En de auto lijkt nu ook lager door de lager geplaatste kenntekenplaat.

Bugshow 2008 op de dragstrip met Airspeed. Zwart kleed wat slanker af, of lijkt dat maar zo? :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Ook het gras op de camping van de Bugshow was te lang dus daar ook nog maar wat gras gemaaid.

Afbeelding

Auteur:  Airspeed [ wo aug 27, 2008 8:56 ]
Berichttitel: 

Gave foto's!

En het was ook leuk om elkaar even te spreken :D

Auteur:  Blizzard [ wo aug 27, 2008 20:22 ]
Berichttitel: 

Ik heb er nog een paar hoor. Ik zet ze wel onder het topic 75ér 1303's.

Auteur:  Blizzard [ ma jan 19, 2009 22:58 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Ik heb net heeeeel goedkoop een paar in goede staat verkerende Kerscher spatborden gescoord op http://www.ebay.de. Ze zijn zelfs al in de juiste kleur gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Airspeed [ ma jan 19, 2009 23:32 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Vette score!

Auteur:  superbeetles.nl [ wo jan 21, 2009 12:22 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Ziet er netjes uit! Hoeveel breder zijn deze nou als originele spatborden eigenlijk?

Grt,
Jeroen

Auteur:  Blizzard [ wo jan 21, 2009 15:13 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Geen idee. Dat wist de verkoper ook niet. Ik denk dat deze set voor en achter 4 cm. breder is.

Ik kan je wel een link laten zien in welke maten ze te krijgen zijn. Mulder classic parts verkoopt alles van Kerscher in Nederland daar heb ik de andere nieuwe set ook besteld.

Link MCP http://www.mcp-classic-vw.nl/kerscher.htm

Link Kerscher catalogus http://www.mcp-classic-vw.nl/Katalogus-Kerscher.PDF

Auteur:  Blizzard [ di jan 27, 2009 12:53 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

En zo lijkt het dan met de " nieuwe " spatborden de 8J Fuchsen achter en de 7J fuchsen voor. Ik heb ze nog niet opgemeten maar de voorspatborden zijn breder dan de achterspatborden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles zit nog niet definitief vast dit was alleen ff voor de foto. Ik ga eerst nog ff een paar kleine roestplekjes rond de spatbordbevestigingsmoeren bijwerken en achter de torsiestaven wisselen met een setje uit een 944 S2. Voor wil ik nog een setje spoorverbreders monteren en heb dus nog een setje 1 cm. langere wielbevestigingsbouten nodig. Wanneer de 944 remmen gemonteerd worden kan de spoorverbreding weer vervallen.

Auteur:  Airspeed [ di jan 27, 2009 15:45 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Volgens mij zijn ze idd voor en achter hetzelfde verbreed. Dat je voor meer ruimte hebt, is zo bedoeld! Heeft iets te maken met nog kunnen sturen dacht ik :roll: :lol:

Als je de veerpoten nu niet raakt, zou IK dus vooraan zeker niet spoorverbreden. Naast het sturen (in bochten, kuilen bij overhang) staat het ook wat vreemd als je spporbreedte voor groter is als achter, maar das slechts mijn mening.

Kortom, vind het nu al supergoed staan, well done.

Auteur:  Blizzard [ wo jan 28, 2009 0:05 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Ja, kunnen sturen is inderdaad wel handig. :lol:

Ik moet er gewoon nog ff aan wennen dat dit model spatbord niet de omtrek van het wiel volgt, maar aan de bovenkant verder naar buiten komt dan van onderen. Het is ook niet bevordelijk voor de wegligging om bij velgen met een vergelijkbare ET waarde als fuchsen aan de voorkant nog spoorverbreders te monteren. Maarja men doet wel es rare dingen alleen voor de looks. :oops:

Ik was er al achter gekomen dat bij enige stuuruitslag de banden de spatbordrand halverwege het spatbord zouden raken als ik de verbreders zou monteren. Dus ik laat het zo.

Auteur:  superbeetles.nl [ wo jan 28, 2009 14:31 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Ziet er mooi uit zeg! En zo te zien echt de zelfde kleur als de rest van je auto!

Nu nog goude wielen er onder en een ducktale achter op en dan heb je qua looks de zwarte tegenhanger van Airspeed! :D

Grt, Jeroen

Auteur:  Airspeed [ wo jan 28, 2009 14:59 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

superbeetles.nl schreef:

Nu nog goude wielen er onder en een ducktale achter op en dan heb je qua looks de zwarte tegenhanger van Airspeed! :D

Grt, Jeroen


Dan heb je het toch nét niet helemaal begrepen Jeroen... :geek:

Auteur:  superbeetles.nl [ wo jan 28, 2009 15:57 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Airspeed schreef:
superbeetles.nl schreef:

Nu nog goude wielen er onder en een ducktale achter op en dan heb je qua looks de zwarte tegenhanger van Airspeed! :D

Grt, Jeroen


Dan heb je het toch nét niet helemaal begrepen Jeroen... :geek:

Ok.. Wat mis ik dan nog?? :o

Auteur:  Airspeed [ wo jan 28, 2009 18:55 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

superbeetles.nl schreef:
Ok.. Wat mis ik dan nog??

Dat bedoel ik...(ga het ook niet voor je invullen :P )

Auteur:  Blizzard [ wo jan 28, 2009 22:20 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Dan vul ik het wel in.

Ik bouw m'n eigen auto naar m'n eigen smaak, budget en inzicht met de hulp en aanwijzingen van mensen die bepaalde dingen al een keer gedaan hebben.

Ik heb 14 fuchs velgen en die worden echt niet goudkleurig gespoten. Al heb ik ook nog een setje MSW BBS RS lookalikes die eventueel goudkleurig gespoten kunnen worden. :lol:

De aanschaf van de spatborden met een verbrede rand aan de buitenkant was ook geen bewuste keuze. Ik had immers al de aan de binnenkant verbrede achterspatborden nieuw gekocht. Maar voor 156 euro kon ik ze niet laten schieten. Nu kan ik op korte termijn met wat breder rubber gaan rijden. De spoiler had ik op een ander forum ook al een opmerking over zie:
http://airmannschaft.nl/site/viewtopic. ... a&start=30
onderaan op pagina 4 en bovenaan pagina 5. Ik bouw dus niet een auto na en als ik een auto zou nabouwen dan is het die 934 wel. :lol:
NOg een linkje waar de 1303 te vinden is. http://www.airtomove.nl/phpBB/viewtopic.php?t=129

Ik heb ook nog geen motor en bijbehorende versnellingsbak om hoge snelheden te halen. Ik heb in de nabije toekomst dus ook geen megaremmen en de daaromheen passende 18"wielen nodig. :smt023
Al zijn betere remmen geen overbodige luxe. Ik ga eerst de wegligging en het bochtengedrag proberen te verbeteren. Daar kun je ook al een hoop lol aan beleven.

Ik mis nog een paar onderdelen om het hele chassis op elkaar af te stemmen.
Zo ben ik nog aan het zoeken welke torsieveren ik in cominatie met KW voorveren moet gebruiken in een leeggestripte auto met een type 1 motor en de accu aan de voorkant van de auto geplaatst. Standaard, 23 mm. 944 of 24 mm. 944 S2. Welke stabilisatorstangen voor en achter te gebruiken. 23 mm. van Kerscher voor en een 944 exemplaar achter? Rubbers van de draagarmen voor en achter zijn natuurlijk al vervangen.

Pagina 3 van 16 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/