Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 18:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 22:17 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Na een jaar zonder veranderingen rondgereden te hebben heb ik nu toch weer een update. Voor de nieuwe motor wil ik de oliekoeler aan de voorkant van de kever monteren. Nu had ik gewoon gaten of sleuven in m'n Kamei spoiler kunnen maken voor de luchttoevoer naar de oliekoeler. Maar ik heb op de onderdelen markt van de 1 mei meeting in Hannover wat moois gekocht wat dit probleem wat minder subtiel oplost. Ik vond een Remmele voorbumper voor een hele leuke prijs. Het is een polyester bumper met geintegreerde Kamei achtige spoiler en een rechthoekige luchthapper met rooster voor de oliekoeler. De lucht wordt achter de oliekoeler omhoog geleid en dus niet onder de kever door. Wat de montage van een windsplitter onder de kever ook mogelijk maakt.

Op de luchtgekoelde parkeerplaats in Hannover.

Afbeelding

Dit is m dus.

Afbeelding

Ik ga de hoeken waarschijnijk nog wat afronden van de spoiler en de gaten voor de knipperlichten nog wat netter afwerken dan zwart spuiten en ik wil m wat dichter tegen de kever aan monteren dan de originele bumper normaal gemonteerd zit.

Zie ook http://www.remmele-motorsport.com/en/in ... ed_en.html onder illustrations bij Fahrzeuge zit dezelfde bumper gemonteerd voor de blauwe racekever en bij GFK staat de losse voorbumper afgebeeld zoals i nieuw wordt geleverd.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 9:25 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Toevallig zag ik tijdens de Bollenstreekrit een 1303 met een voorbumper die hier veel op lijkt. Zo te zien is het een totaal ander model, maar het idee lijkt het zelfde. Wat me vooral opviel was dat deze bumper erg dicht bij de carrosserie lijkt te zitten, waardoor het meer 1 geheel lijkt met de auto: http://www.vwkever.com/evenementen/boll ... ek_104.jpg

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 10:00 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Grappig dat je die voorbumper laat zien. Dat model had ik eerst gekocht op de onderdelenmarkt. Na een paar marktpaden met die bumper gezeuld te hebben kwam ik de Remmele voorbumper tegen. De eerste bumper heb ik aan het einde van de dag aan Airrider van keversite verkocht voor z'n Hate it or love it racelook project. Op de foto waar de bumper voor m'n kever wordt gehouden zie je de andere bumper op de achtergrond op de grond liggen.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 21:06 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
De rolkooi zit er eindelijk in. Helaas had ik geen camera bij me maar foto's volgen. Ik heb nu alleen het achterste gedeelte gemonteerd. Ik zit nog te dubben of ik het voorste gedeelte van de kooi door m'n dashbord of voor het dashbord langs ga monteren. Ik vind het zonde om gaten in het dashbord te maken. De kooi voor het dashbord langs is in ieder geval geen gezicht. Buizen die 10 cm van de A-stijl en voorraam stijl lopen. Ik probeer de kooi nog wat te buigen zodat de buis heel strak tegen de voorraam stijl loopt zodat het gat in het dashbord minimaal wordt.

Ik kan nu in ieder geval wel de racestoelen monteren in combinatie met en de 5 punts gordels die naar achteren toe aan de halve kooi vastgemaakt moeten worden. Ik heb de schuinestang en dwarsstang waar de 5-puntsgordels aan vastgemaakt moeten worden demontabel gemaakt en die kunnen dus verwijderd worden bij normaal straat gebruik. Hoe neem ik anders onderdelen mee vanaf b.v. Hannover. Ook kan de normale rolgordel nog steeds gemonteerd worden. Een rolgordel is toch wel handig met b.v. het wisselen van een cd tijdens het rijden.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 22:54 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Het laswerk is zo goed als klaar aan de kooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kooi wordt voor de laatste montage nog zwart gepoedercoat.

De volgende klus is het verkleinen van de knipperlichtgaten in de Remmele voorbumper.

De beugeltjes waar de knipperlicht behuizing aan vast wordt geschroeft zitten aan de achterkant vastgekit.

Afbeelding

Ik heb deze met een beitel verwijderd. Vervolgens alle kitrestanten en de grijze lak weggeschuurd met korrel 80.

Afbeelding

Het oranje is de gelcoat en het grijze de glasvezel met polyesterhars. Ik heb aan de buitenkant van de bumper het gat afgedicht met een 1 mm dik stuk plexiglas wat ik met ducttape heb vastgemaakt.

Afbeelding

Ik heb het plexiglas van te voren met een waslaag behandeld om makkelijk te lossen van de polyesterhars. De gleuf in de bumper heb ik opgevuld met klei zodat hier langs geen hars kan wegvloeien.

Het gat zelf heb ik opgevuld met 4 laagjes glasvezel wat presies in het gat past. Aan de achterkant nog 2 lagen glasvezel +/- 5 cm. laten overlappen.

Afbeelding

Nu nog het gat op de juiste maat uitzagen voor het knipperlicht glaasje, de beugeltjes nu met glasvezel en hars vastlijmen, dan de voorkant plamuren, schuren en van primer voorzien. Zwart spuiten en klaar. Hopelijk nog voor Budel.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2011 8:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Dat zal straks wel heel anders rijden met een goede kooi en een andere bumper/spoiler.

p.s. wat doe je met je 'oude' voorspoiler?? :-W

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2011 20:43 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Die zou ik toch aan jou verkopen voor 250 euro of ben je nu al weer vergeten dat we dat hadden afgesproken. :lol:








Die zwart gespoten Kamei spoiler hou ik lekker zelf en die NOS Kamei in de opslag ook.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 12:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Blizzard schreef:
Die zou ik toch aan jou verkopen voor 250 euro of ben je nu al weer vergeten dat we dat hadden afgesproken. :lol:


Als je er 25,- van zou maken... :mrgreen:

Maar heb je de nieuwe bumper/spoiler combi er al onder hangen?

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 17:52 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Nee, ik ga de nieuwe bumper pas spuiten wanneer ik ook nieuwe deuren heb.
Waar ik dan wel mee bezig ben?! - ben ik mee bezig of moet nog worden gedaan. + is al gedaan.
+ langere draadeinden in achterdraagarmen gezet en 2,1 cm spoorverbreders monteren om de achterwielkasten wat beter te vullen en om ruimte te maken voor de nieuwe uitlaat. De 7,5 cm.bredere spatborden had ik gekocht voor de 16" fuchsen. De Cup 2 van 9x17 met een ET van 70 passen ook onder smallere spatborden maar aangezien deze er nu toch al opzitten de spoorbreedte
- Eindelijk de 944 turbo voorremmen monteren.
+ Achterstabilisator bevestigings beugeltjes gemaakt om de stabilisatorstang aan de alu Porsche draagarmen te kunnen monteren.
+ Nieuwe kabelboom voor alle metertjes. Nu niet meer langs de dikke kabelboom die door het purschuim over de achterwielkast loopt maar door een nieuw gat met rubber tule links onderin de kattebak.
+ Cilinderkop temperatuur meter geinstaleerd
- Dashbord verwijderd om alle kroonsteentjes en loze bedrading te verwijderen en om het voorste gedeelte van de rolkooi toch maar achter het dashbord langs te monteren.
+ kachel slangen onder achterbank en in de A-stijl verwijderen en gaten daarvan afdichten. Omdat de volgende motor geen kachelpotten heeft.
+ Electrische kachel aansluiten op de slangen voor de voorruit en deurruit ontwaseming achter het dashbord.
+ Ontwaseming roosters voor de voorruit aanpassen om ruimte te geven aan de rolkooi.
- interval functie maken voor de ruitewissers en schakelaar maken voor de electriche voorruit sproeier zodat deze via de ruitewisser bedieningsarm te bedienen is.

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 21:59 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Het maken van de interval van de ruitewissers staat beschreven op de volgende site.
http://forums.aussieveedubbers.com/view ... ?tid=86544

Ik heb zelf de schakelaar voor de sproeier gemaakt van de schakelaar voor grootlicht. Het voordeel om die te gebruiken is dat de pin/stekkers al aan het draadje zitten en omdat het bijna plug en play is. Klinknageltjes uitboren. Gaatjes in de contactplaatjes vergroten naar 3 mm. dan vastschroeven met onder het veerplaatje wat naar de ander toe wordt gedrukt een aantal ringetjes om de afstand tussen de 2 contactpunten goed af te stellen.

Origineel maar al zonder het ventiel voor de ruitensproeiervloeistof.

Afbeelding

De aangepaste grootlichtschakelaar voor de ruitensproeier.

Afbeelding

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen ( evilution in progress )
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 17:56 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Das lang geleden dat ik een update deed. Een jaar 1 maand en 12 dagen om precies te zijn.

Dit is de update. Nieuwere remmen. Boxter S om precies te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

De schijven zijn achter 24 mm dik en voor 28 mm dik, dit is net zo dik als de 944 turbo / S2 schijven die ik nu gebruik.
Alleen de hoogte van de hoed is anders.

De zelfgemaakte remklauw adapter voor de 944 turbo remklauw aan de 944 NA spindel aan de voorkant is veel te zwaar. De radiaal gemonteerde Boxter remklauw is een kant en klare en veel lichtere adapter voor te krijgen. Het enige wat ik nu aan de zwarte 1303 verander is het wisselen van de remklauwen.

De Boxter schijven worden op de cabrio gebruikt in combinatie met
Achter:
- 1303 draagarmen
- 944 NA naven
- 944 Turbo / S2 remklauwen (later Boxter S achterremklauwen bijpassend bij de voorremklauwen.)
- Boxter S schijven 24 mm dik (andere optie was '86er 944 turbo schijven maar die vind je niet gebruikt in combinatie met Boxter S remklauwen + daarbij moet je dan 3 mm. dikke spacers gebruiken om de klauw boven de schijf te centreren.)

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling