Vandaag met de kever naar een garage gegaan voor de APK. Op alle aanpassingen was niks aan te merken. Maar de kever is wel afgekeurd. Ik heb nog een maand dus zo'n probleem is het ook weer niet. Gelukkig zijn het allemaal kleine dingetjes.
De kever werd gekeurd bij een Garage waarvan de eigenaar ook kever liefhebber is en er ook zelf 1 heeft. Maar daar heb je helemaal niks aan als een jonge plug & play onderdelen vervanger de keuring doet.
1 afkeurpunt was dat de voorklep niet open wou. Hij drukte maar op dat knopje op de greep maar de klep ging niet open. De jongeman wist niet dat die klep open gaat via een handeltje in het dashbordkastje.
Het was bijna lachwekkend hoe hij mij dat vertelde.
Een ander punt was dat de Hella smoke knipperlichtglaasjes in de voorbumper met E keur gespoten zouden zijn. Die zelfde origineel smoke knipperlicht glaasjes zijn bij dezelfde garage al 2 keer wel goedgekeurd.
Een paar andere punten had de man wel gelijk, maar dat zijn kleine dingetjes zoals 3 van de 4 M6 boutjes waarmee de achterklepscharnieren vast zitten aan de steunen was het schroefdraad in de scharnieren dol gedraaid. 3 moertjes er achter vastgedraaid en weer een puntje minder.
Wiellager rechtsvoor zat iets te los. Lagers zijn nieuw dus dat was alleen eenkwestie van de borgmoer iets strakker aandraaien.
Remlichten deden het vorige week nog wel en nu niet tijdens de keuring. Dus even de stekkertjes en lampjes van corrosie ontdaan en ze branden weer.
In de rand van de bodemplaten bij de kriksteunen zit bij originele bodemplaten een verstevigingsplaat langs de rand. Deze is bij mij door roest aangetast en in een mindere staat dan het de fabriek heeft verlaten. Dit moet gelast worden. Ik vind het onzin want de nieuwe bodemplaten zijn van dunner plaatwerk gemaakt en hebben deze verstevigingsstrip er niet in zitten en de kriksteunen zijn ook nog eens zwakker dan mijn originele. Eigenlijk had ik van te voren de kriksteunen er af moeten slijpen en de kale plekken spuiten en tectileren en dan was dit geen afkeurpunt geworden.
Volgende week maar weer een poging wagen.