Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: di apr 13, 2010 16:42 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

We hebben er al eens eerder aan zitten te denken om op vakantie te gaan met de kever. Maar, het is er nooit van gekomen. Toch wel weinig ruimte in zo'n ding, echt niet dat ik in een tentje ga slapen, etc.. Maar een poosje terug zag ik dit topic (klik) toevallig voorbij komen en zijn we eens op wat van die websites gaan kijken. Een T2 is toch een stukje groter dan een kever. Je hoeft geen tent mee te nemen en het belangrijkste, toch luchtgekoeld en VW! Afgelopen zondag zijn we in Den Haag geweest bij Camper2Freedom(.nl) en besloten om de groen witte T2 "Boes" te huren voor 2 weken in Augustus.

Nu alleen nog bedenken waar we heen gaan!? Vorig jaar zijn we (met een moderne auto) naar Noorwegen geweest en dat vonden we fantastisch. In 100km kon de omgeving zomaar 10 keer veranderen. Van zon naar sneeuw, van bergen naar vlaktes en van rotsen naar grasland. Dit jaar willen we echter naar het zuiden. Maar waarheen? Duitsland trekt ons niet zo en in Frankrijk zijn we nooit verder geweest dan Parijs. Maar we willen ook weer niet in 1 ruk doorrijden naar zuid spanje en daar 2 weken op 1 plek blijven staan.

We zijn erg benieuwd of jullie nog sterke verhalen kunnen vertellen of mooie mooie routes en pittoreske plaatsje aan kunnen raden. Zolang het maar ten zuiden van NL is. :D


Grt, Jeroen

Boes:
Afbeelding

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: wo apr 14, 2010 21:47 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: vr apr 09, 2010 22:05
Berichten: 5
geloof me er past best heel veel in een kever
en als het er niet meer in past dan kan het er ook op ;)
dan heb je echt geen bus nodig om op vakantie te gaan (oke het is wel een stuk makkelijker en je hoeft minder te proppen :mrgreen: )
Afbeelding


Bijlagen:
dag11c.jpg
dag11c.jpg [ 71.89 KiB | 6053 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 8:36 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ja, zo heb je inderdaad ook zat ruimte. Maar nu hebben we met de bus ook een slaapplaats bij ons en hoeven we niet in een tentje. :mrgreen:

p.s. ik heb even je bericht aangepast zodat die foto van keversite.nl goed weer wordt gegeven.

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 21:40 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: vr apr 09, 2010 22:05
Berichten: 5
aha das mooi ik had er al een andere foto bij gezet want ik kreeg het niet voor elkaar om de 1ste zichtbaar te krijgen :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 10:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Maakt niet uit. Foto's van Keversite.nl zijn altijd lastig omdat boven de foto een ander URL (http://.....) staat dan onder de foto. Je moet altijd de gene onder de foto gebruiken. :)

Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2010 10:31 
Offline
Superbeetles Monteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 20:34
Berichten: 36
Ha Jeroen,

goed idee hoor, met de T2. Wij hebben er altijd veel schik mee, o.a. in Friesland/Drente (2007); Limburg/Zeeland (2009) en Jutland (2009).

Wij hebben geen kinderen meer die mee gaan, dus zoeken met z'n tweeën de rust op. Boerencampings, Natuurcampings etc... Wel een bustent mee, want je wil niet een hele avond in de bus zitten... Ook dit jaar gaan we naar waar het lekker weer is. Noord zuid oost of wellicht het kanaal over, dat weten we nog niet...

grtz

Theo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: do jun 24, 2010 9:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

Wij nemen geen bustent mee, vooral omdat we niet denken dat we langer dan een dag op een camping staan. Ook hopen we dat we goed weer treffen en daardoor 's avonds buiten kunnen zitten.

We hebben nu in iedergeval grofweg de route uitgestippeld. Nu gaan we in elke regio nog verschillende campings opzoeken (zodat we ter plekke niet zo veel hoeven te zoeken, maar gewoon wat adressen af kunnen rijden) en natuurlijk tussen de campings mooi routes uitstippelen.

- Nederland -> Net onder Frankfurt (Over de snelweg en in Duitsland alleen overnachten)
- Frankfurt -> Oostenrijk (Grossglockner, bergweggetjes)
- Oostenrijk -> Noord Italie (Verder door de bergen naar Venezia)
- Italie -> Italie (Van Venezia naar Baveno, meer richting het westen)
- Italie -> Zwitserland (zo veel mogelijk mooie berweggetjes. Ergens op een camping met mooi uitzicht)
- Zwitserland -> Frankrijk (In de buurt van Dijon)
- Frankrijk -> ??? (Noord Frankrijk, Luxemburg, ofzo iets)
- ??? -> Nederland (en weer thuis!)


Ben wel benieuwd of deze afstanden goed te rijden zijn met de T2. Op de eerste rit na willen we toch niet te veel over snelwegen enzo rijden.

Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: do jun 24, 2010 10:32 
Offline
Superbeetles Monteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 20:34
Berichten: 36
Ik zou me op zich over het rijden geen zorgen maken. Vorig jaar hebben wij in twee vakanties (1 in zuid Nederland, 1 in Denemarken) bijna 5000 kilometer gereden, geen centje pijn. Alleen in Zeeland te maken gehad met een kapotte startmotor, maar dat hoef je met een gehuurde Boes niet te verwachten.

Er van uitgaande dat Boes de "standaard" 1600 cc motor heeft zou ik snelwegen mijden. Wij rijden alleen snelweg als het echt niet anders gaat (en dat is bijna nooit ;-) ). De T2 is nogal windgevoelig, en de perfecte kruissnelheid ligt tussen 80 en 90 kilometer (zo rond de 90 a 100 op de klok). Veel mooier rijden op secundaire wegen dus :D

Veel plezier, ik ben benieuwd naar verslagen en foto's. Misschien komen we elkaar nog wel tegen deze zomer ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 11:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Voor technische problemen ben ik ook niet zo bang, maar ik heb geen idee hoe lang we steeds onderweg zijn. In Boes zit inderdaad een 1600. We willen alleen de eerste dag de snelweg pakken om zo snel mogelijk al lekker zuidelijk te komen. :D Maar na de eerste rit gaan we al direct de Grossglockner (http://www.grossglockner.at) op.. En dan is het voorbij met de snelwegen. :D

Afbeelding

Verslagen en foto's en video's komen zeker na de vakantie, maar eerst maar eens verder gaan met route's plannen..

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: ma jun 28, 2010 23:12 
Offline
Superbeetles Beginner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 21:42
Berichten: 11
Vandaag de knoop doorgehakt. Luchtgekoeld op vakantie. Ik ga de gele 1303 naar Zuid-Frankrijk rijden. Ze moet de bergen in dus ik hou mijn AM bak er nog even in.

Voelt een beetje vreemd na 2.5 jaar sleutelen maar als ze het haalt ben ik helemaal blij. Wanneer ze het niet haalt hebben we altijd de foto's nog!

Ben al twee keer met mijn mex door frankrijk heen geweest. Het is leuk totdat je pannen krijgt. "Pas de Citroen" dus dit keer neem ik voor de zekerheid een complete dynamo en bijgaand gereedschap mee.

_________________
Groeten,
Erno

(O\_|_/O) Mijn 1303 restautauratie verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: di jun 29, 2010 10:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Leuk! Inderdaad niet te hopen dat je onderweg pech krijgt, maar dat kan met een moderne auto natuurlijk ook gebeuren. Gaan jullie naar camping(s), huisje(s) of hotel(s)? Of weet je het nog niet?

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 11:16 
Offline
Superbeetles Beginner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 21:42
Berichten: 11
Ik wilde graag met een actieve groepsvakantie mee. Beetje Raften en Canyoning enzo. Maar ik heb een hekel aan busreizen! dus heb ik de kever gepakt. Best leuk! Hoewel er nu een vreemd ratelgeluid uit het blok komt :shock: heeft ze zich verder prima gedragen. Ik bne zonder veel problemen in een keer van de pyreneeen terug naar huis gereden gisteren.

Ik kan wel zeggen dat het verstandig is om een liter of 8 benzine mee te nemen in een apart kannetje. Want die benzine meter van mijn 1303 is zeer wisselvallig. Mijn mex kon ik op de liter raden wat erin zou gaan maar bij mijn 1303 is de helft niet altijd de helft. Ik heb mijn jerrykannetje een keer nodig gehad omdat ik 8km tekort kwam naar de pomp :S

Verder is het natuurlijk een aanrader. Geen luchtgekoelde zien rijden in Frankrijk. Alleen een paar Eendjes, Ami's en een verdwaalde Nederlander in een Volvo Amazon. Wel een belg met een 181 op de trailer.

Ik zal nog eens kijken of ik een foto toe kan voegen van de week.

_________________
Groeten,
Erno

(O\_|_/O) Mijn 1303 restautauratie verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Dat ratelgeluid is wat minder.. Maar mooi dat je kever het verder goed vol heeft gehouden! Ben wel benieuwd hoe lang je onderweg was van de Pyrineeen naar NL toe. Wij zelf vertrekken over niet al te lange tijd, en onze langste rit is meteen op de eerste dag van Utrecht naar München.

Een jerrycan is inderdaad geen gek idee, wij nemen 5 liter mee.

Ben wel benieuwd naar wat foto's!

Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 11:33 
Offline
Superbeetles Beginner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 21:42
Berichten: 11
Vreemd genoeg klonk ze vanochend weer alsof er nooit iets gebeurd is. als nieuwe....nouja....we zijn weer in nederland waar de reserve onderdelen makkelijk te vinden zijn. In Frankrijk heb ik al eens het "pas de citroen"-effect mogen mee maken.

Ik was 9 uur 's ochtens vertrokken vanaf Axat en kwam 1 uur 's nachts weer in Gouda aan.
De westroute door parijs zou sneller zijn omdat lyon wegwerkzaamheden kent. Het reed lekker door. Wel een beetje mikken dat je buiten de spits parijs aan doet. Anders mag je tussen al die croissantjes aanschuiven.

_________________
Groeten,
Erno

(O\_|_/O) Mijn 1303 restautauratie verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Luchtgekoeld op vakantie!
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 21:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ja die Fransen lijken allemaal in Franse auto's te rijden.. (net als Duitsers die alleen in Duitse auto's rijden en Italianen die alleen in .....)

Maar dat ritje vanuit Axat, dat is toch al snel 1200 a 1300 km rijden.. :shock: Wij zullen (op de eerste dag na) waarschijnlijk max 350 km op een dag rijden. We gaan proberen zoveel mogelijk bergweggetjes te nemen en zo minmogelijk snelwegen..

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling