Deze auto heb ik eind april 2006 gekocht. Het is een 1303 cabrio uit 1979. De kleur is Alpine wit L 90 B. Aangezien het een Europese uitvoering is zitten er gewoon 2 uitlaatpijpjes onder en niet 1 zoals bij de injectiemotor van een Amerikaan. Andere verschillen met een Amerikaanse uitvoering zijn de bumpers en de voorknipperlichten. Zo zag de auto eruit toen ik hem kocht.
Na wat cosmetische aanpassingen naar eigen smaak stond de kever er zo bij. De foto is tijdens een trouwreportage gemaakt vandaar het witte lintje aan de deurgreep. Daar rij ik normaal dus niet mee rond.
De fuchs velgen vallen het meeste op, verder heb ik de achterlichten en voorste knipperlichten vervangen door donkere exemplaren, de voorkant is wat verlaagd. Sierlijsten vervangen door zwarte exemplaren enz.
Hier heb ik de zomer van 2006 o.a. Spa, Budel, Keversite Circuitdag enz. mee bezocht.
In December bij de keuring bleek dat er over rotte plekken metaalplaatjes gekit zaten. Je zag er niks van. Nou ja als je goed op de foto kijkt net voor het achterspatbord zie je een bruin plekje op de dorpel zitten.
Dat bruine plekje bleek na het verwijderen van de treeplanken, spatborden en een plaatje wat eroverheen gekit zat toch wat groter dan gedacht.
De dorpels waren compleet verrot. Er zat niks anders op dan de dorpels compleet met cabrioverstevigingsbalken te vervangen.
Het nieuwe plaatwerk laat ik altijd stralen en verzinken. Verwijder van nieuwe panelen altijd de kraalranden en transportprimer. Er zit altijd roest onder.
Om te zorgen dat de auto z'n vorm hield tijdens het vervangen van de dorpel een verstvigingskruis in de deuropening gemaakt.
Hier is de complete dorpel verwijderd.
Hier pas ik de nieuwe dorpel.
De deur past nog net zo goed als voor de operatie.
De andere kant kreeg dezelfde behandeling.
Het chassis kreeg ook een opknapbeurt. O.a. 2 nieuwe bodemplaten. De voor en achterkant werden gestraald en van een fris laagje verf vorzien.
Omdat de voorspatborden en de kofferklep een afwijkende kleur hadden van de rest van de auto, het laswerk en wat lakbeschadigingen hier en daar word de complete auto gespoten.
De kap en binnenhemel worden ook vernieuwd.
Het kapframe was op alle plekken wel wat roestig.
dus laten stralen en deze wordt opnieuw zwart geverfd.
Buiten werken is ook niet altijd mogelijk in ons land. Gelukkig heb ik vanaf nu een werkplek waar ik binnen kan sleutelen. Eerst heb ik het chassis verhuisd.
Op de nieuwe plek monteer ik de versnellingsbak en de motor weer aan het chassis.