Forum.superbeetles.nl
http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/

1303 1975 ( rolling rebuild )
http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=21&t=54
Pagina 10 van 16

Auteur:  Airspeed [ do sep 03, 2009 8:17 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Als je het dan toch supernetjes wilt doen: voor die doorvoeren van de kachelbuisjes door het afsluitplaatwerk heb je rubbers die mooi het plaatwerk omsluiten en dus een perfecte seal geven tegen de uitlaatwarmte ;)

Daarom loopt ook niet natuurlijk! :lol:

Auteur:  Blizzard [ do sep 03, 2009 9:31 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Weet ik, was ik alleen vergeten te bestellen. Ja op deze manier heeft het blok vast last van valse lucht. ;)

Auteur:  Blizzard [ za sep 05, 2009 12:11 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Mogelijke oorzaken niet starten.

- Condensator van nieuwe A-kwaliteit 009 kapot
- afstelling contactpuntjes
- stationair sproeiers en of kanaaltjes verstopt in de carburateurs.

Wat is er wel goed
- Acceleratiepomp geeft wel benzine
- alle 4 de bougies geven een vonk bij controle
- Stand van de rotor en verdeler bij TDC na de compressieslag van de eerste cilinder.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen controleren om de motor in ieder geval aan de loop te krijgen voordat ik het door een prof af laat stellen.

Auteur:  Herbie1303 [ zo sep 06, 2009 8:14 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Bij 009 worden de bougiekabels anders aangesloten op de verdelerkap. Ze zijn allemaal een of twee posities opgeschoven.

Auteur:  Blizzard [ za sep 12, 2009 20:22 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Voordat ik weer een startpoging ga wagen wou ik eerst de webers voorzien van nieuwe pakkingen, afdichtrubbers, acceleratiepompmembraam en vlotterventiel. Ik heb wat pech gehad met het monteren van 1 van de nieuwe vlotterventielen. Tijdens het monteren van de vlotter schoot ik uit en viel de deksel op de grond met als gevolg dat de vlotterhouder was afgebroken. :evil:

Afbeelding

Shit happens. Gelukkig kon ik bij een bevriende Alfa garage de volgende dag al gratis een andere deksel ophalen.

Volgekliederd met vloeibare pakking en heel erg smerig maar niet gecorodeerd of beschadigd.
Afbeelding

En ook niet onbelangrijk met een goede vlotterbevesitiging steun.
Afbeelding
Bij de bestelling op Ebay van de revisieset voor de Weber 36 IDF carburateurs ook maar gelijk een revisiesetje gekocht voor de Riegert Solex 34 PCI carburateurs.

Afbeelding

En omdat ik nu toch met oude tandenborstels en carburateurreiniger bezig ben ook gelijk m'n setjes Weber 40 IDF's en de Dellorto 40 DRLA's gereviseerd.
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  Blizzard [ zo sep 13, 2009 15:56 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Herbie1303 schreef:
Bij 009 worden de bougiekabels anders aangesloten op de verdelerkap. Ze zijn allemaal een of twee posities opgeschoven.


Dat is dus 1 plek verder of 1/4 slag verder. Dat wist ik al en daar lag het niet aan. Maar bedankt voor het meedenken.

Auteur:  Blizzard [ zo sep 13, 2009 16:00 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Vandaag de 34 PCI set gemonteerd en na wat afstelwerk liep de 1641 als een trein, tierelier, zonnetje, enz.

Afbeelding

Oozaak van het niet willen lopen bij de eerste startpoging? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

De kleppen bleven openstaan doordat ik ooit de vulplaatjes onder de tuimelaarassteunen had weggehaald voor een andere motor. ER WAS DUS TOTAAL GEEN COMPRESSIE!!!! DOM DOM DOM.

Ik wist nog dat ik ooit bij deze motor de klepen al had gesteld bij de opbouw, maar was dus wel vergeten dat ik later nog wat onderdelen verwisseld had met een andere motor. Ach ja van fouten leert men. Na samen met een mede sleutelaar even de kleppen te hebben gesteld sloeg de motor na een paar slagen gelijk aan. Nu nog stationair toerental afstellen en de ontsteking goed afstellen. Dan bij een garage CO laten afstellen en inbouwen maar.

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  superbeetles.nl [ ma sep 14, 2009 22:09 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Dat blok ziet er weer netjes uit en klinkt goed! :sb_icon_thumb1

Auteur:  Blizzard [ ma nov 09, 2009 14:36 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Nu ik eindelijk een motor heb met een paar pk'tjes meer dan standaard ga ik nu eindelijk met het onderstel aan de gang voor een betere wegligging en remmen monteren die het op een circuit ook vol gaan houden.

Gisteren een setje 993 Cup 2 wielen gekocht in de maten 9J x 17 ET 70 en 7J x 17 ET 55 met banden in de maten 255 40 17 en 205 45 17

Ik heb deze wielen gekocht omdat ik jammer genoeg geen Fuchsen kan monteren op mijn 944 turbo achterdraagarmen in combinatie met de 4 zuiger Brembo remklauwen.

Huidige velgen 8J x 16 en 7J x 16

Afbeelding

Nieuwe wielen ervoor gezet.

Afbeelding

Achterwiel in de wielkast geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rolomtrek is hetzelfde als van de ballonbanden om de 16" Fuchsen dus het toerental van de motor bij een bepaalde snelheid en stuurgeometrie blijven het zelfde. Het stuurgedrag en wegligging bij snelle lastwissel moet wel wat verbeteren.

Afbeelding

Auteur:  Blizzard [ ma nov 09, 2009 15:00 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

De volgende lijst onderdelen wordt nu gemonteerd om de ombouw te realiseren.

- 944 hoofdremcilinder

Voorkant.
- Kerscher verstelbare schroefveren set met rode koni's
- nieuwe draagarmen met 944 fuseekogel en nieuwe rubbers
- nieuwe 22,5 mm. stabilisatorstang met nieuwe urethaan bevestigingsdelen
- 944 fusee's, naven, nieuwe 298 x 28 mm. remschijven
- 944 turbo 4 zuiger Brembo remklauwen met nieuwe remblokjes
- verstelbare veerpootbrug

Achterkant
- koni rood schokdemper met aangepaste 14 mm bevestiging aan de onderkant
- 944 S2 draagarmen
- nieuwe T3 aandrijfassen met nieuwe homokineten.
- urethaan draagarm rubbers voor kever IRS
- 944 23,5 mm Torsiestaven
- 944 veerplaten
- 944 turbo Brembo 4 zuiger remklauwen met nieuwe remblokjes
- nieuwe 299 x 24 mm. remschijven en handrem onderdelen
- ?? mm. achterstabilisatorstang gemonteerd op custom bevestigings beugels.
- 3 delige cup brace

Juiste maten en foto's volgen nog. Staan op andere PC.

Voor de duidelijkheid dit onderstel wordt alleen gemonteerd om te kijken of alles samenwerkt. Dit onderstel is bedoeld voor m'n nog te bouwen 1303. Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik er nu niet alvast van mag genieten. :D

Auteur:  Airspeed [ ma nov 09, 2009 20:20 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Super plannen! Velgen combo ziet er ook errug goed uit moet ik bekennen.. Dat Fuchs niet passen met die remmen heb ik ~15 jaar geleden (..) ook gemerkt en toen (helaas) ook maar m'n 6/7Jx16 verkocht...

Auteur:  Blizzard [ ma jan 11, 2010 23:40 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Tijdens het KWF had Mulder classic parts een beurskorting van 30% op alle Koni schokdempers. Na overleg en overwegen toch maar voor Koni geel achter gegaan. Ze hadden nog een setje liggen op de kraam en die mocht ik zo mee nemen. Scheelde weer 8 euro verzendkosten. Zondagavond laat na thuiskomst gelijk het geld overgemaakt. Dat is nog eens klantenservice.
Verder op het KWF nog een goed tandheugelstuurhuis gekocht bij Andre van Wijlen van de Wolfsburcht en bij een duitse handelaar een zeer net GSR stuur met naaf voor een zeer schappelijk prijsje en in perfecte staat verkerende popout uitzethandels.

KWF vond ik minder als vorige jaren maar het was toch zeer geslaagd weekend. Doordat we 2 auto's minder mee hadden als gepland (door de sneuw enz) was onze stand zeer kaal. Maar daardoor was er des te meer ruimte rond de koffie / frisdrank en bier bar midden in de grote hal bij de Coca Cola T1 pickup en de blauw/witte T1 pannel.

Volgens Track and Trace komt morgen een pakket binnen met Zimmermann 944 S2 remschijven compleet met remblokken. Deze heb ik gekocht bij Inventi op Ebay.de

En toen was het geld weer op deze maand. :?

Foto's volgen.

Auteur:  Blizzard [ do jan 21, 2010 22:28 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Om te voorkomen dat je straks door de velgen een hoop roest ziet. Het oog wil immers ook wat. Vandaag in de spuitcabine thuis (badkamer) de zogenaamde "hoeden" van de nieuwe remschijven gespoten. 1 dun laagje primer 2 dunne laagjes zilvergrijze wielspray en 3 dunne laages blanke lak.

Afbeelding

Eindresultaat achterschijf.

Afbeelding

De gele koni's krijgen aan de onderkant nieuwe bussen met een binnendiameter van 14 mm. zodat de M 14 bout erdoor past van de Alu draagarmen.

Bij een metaaldraaierij laat ik bussen draaien zodat de 944 spindels geschikt zijn voor de wiellagerdiameter van de 944 S2 voornaven.

Ik wil de 944 type 1 voorspindels gebruiken omdat daar wel een gat door de linker astap loopt voor de snelheidsmeterkabel. De hart tot hart afstand van de gaten voor de remklauwbevestiging zijn hetzelfde van een 944 met stalen 1 zuiger zweefklauwen in vergelijking met de 944 S2 Brembo 4 zuiger remklauwen. Om een 944 S2 remschijf op de 944 type 1 spindel te kunnen monteren heb ik wel de naaf / lagerhuis / remschijfbevestiging van een S2 nodig. Omdat de astap van een S2 dikker is dan die van een gewone 944 is de binnendiameter van de S2 lagers dus te groot voor de astap van de dunnere 944 type 1 astap. Daavoor laat ik nu bussen draaien bij een metaaldraaierij. foto's volgen.

Auteur:  Airspeed [ do jan 21, 2010 23:03 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Dat ziet er veels te mooi uit!

Veeeel mooier dan die roestdingen van mij achter...

Auteur:  superbeetles.nl [ zo jan 24, 2010 15:09 ]
Berichttitel:  Re: 1303 1975 kopzorgen

Mooie spuitcabine! :sb_icon_thumb2 Ik denk niet dat ik dat thuis hoef te proberen.. :)

Grt, Jeroen

Pagina 10 van 16 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/