Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 18:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 15:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Helaas.. Nadat ik bijna 10 jaar schade vrij heb gereden met mn oranje cabrio, heb ik mn eerste schade opgelopen. Helaas ook nog mn eigen (stomme) schuld..

Een kort raadseltje.. Hoe is deze schade ontstaan??


Afbeelding
Afbeelding


Geen idee? Nog een hint dan..

Afbeelding
Afbeelding


Ja inderdaad.. De onderkant van de de IRS draagarm heeft de grond (hard) geraakt.. Maar laten we even naar het begin gaan.

Afgelopen zaterdag druk aan het sleutelen geweest. Er zaten wat slechte slangenklemmen op een paar olieleidingen, waardoor ze lekte. Deze klemmen trokken de buitenlaag van de slangen kapot waardoor ze porreus werden. Ik heb de leidingen daar wat ingekort en betere klemmen geplaatst.

Na het sleutelen de auto laten zakken en naar buiten gereden om nog even een kort proefritje te maken om te zien of de klemmen allemaal goed zaten. Ik reed net de wijk uit, met een gangetje van 20 of 30 km/u op een hobbelweg met klinkers, toen ik een bonkend geluid hoorde. Voordat ik ook maar iets kon doen, het gevoel dat de auto omhoog knalde en weer naar beneden.. :o Ik dacht meteen dat mn uitlaat ofzo er onderuit viel (waarom ik dat dacht weet ik niet, want daar had ik helemaal niet aangezeten).. :?

Toen ik uit was gestapt zag ik het.. Mn linker achterwiel lag achter de auto! :shock: En alle 4 de wielbouten lagen er vlak bij, ze waren er alle 4 vrijwel tegelijk uitgesprongen.. Blijkbaar had ik de bouten alleen met de hand er in gedraaid. Normaal draai ik ze er met de hand in, dan draai ik ze zo vast mogelijk met de sleutel, dan laat ik de auto zakken en dan draai ik ze helemaal vast. Nu zaten ze dus alleen handvast (bijna los) er in.

Snel onder de auto gekeken en zo te zien leunde de hele auto op de onderkant van de draagarm en hing alles verder nog vrij van de grond (misschien dat de remtrommel ook op de grond lag, maar daar heb ik niet goed op gelet). Gelukkig had ik wel de krik en de wielsleutel in de auto liggen, dus heb ik hem daar midden op straat opgekrikt en het wiel er (goed) opgezet.

Altijd leuk dat er dan nog zo'n behulpzame burger langs komt lopen met een peukie in zn mond met zijn hondje met de snuggere opmerking.. "Nou die heeft niet goed vastgezeten hoor".. :evil: Ipv dat hij ff vraagt of hij kan helpen, nee hoor..

Daarna was de lol van de proefrit er wel af, dus ben ik maar weer terug gereden en daarna de schade wat beter bekeken. Het spatbord linksachter is zo te zien total-loss. Verder is dus de draagarm hard geraakt (lijkt op alleen cosmetische schade), de uitlaat heeft wat krasjes, en mogelijk is mn trommel nog beschadigd (heb ik dus niet goed naar gekeken). Mn band, wiel en wielbouten lijken helemaal goed te zijn.

Dus dat was een kort en duur (voor de verzekering) proefritje.. Gelukkig is de auto goed verzekerd, dus ga ik a.s. week maar opzoek naar een garage die de schade kan taxeren en herstellen.. Hopelijk lukt dat allemaal nog voor Budel, maar dat zal wel krap worden.

Hier nog wat leedvermaak:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 15:34 
Offline
Superbeetles Monteur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 20:34
Berichten: 36
sjee, zonde man...

Gelukkig weet je waar (en bij wie) de fout ligt... ;-)

succes weer met opknappen!

grzt

theo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 20:31 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
O wat balen man. Ik hoop idd dat je cabrio er voor Budel weer mooi bij staat. Zoniet dan heb je in ieder geval nog een andere 1303. Dat is in dit soort gevallen wel handig. Weet ik alles van. :roll:

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 21:05 
Offline
Superbeetles Knutselaar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 27, 2008 10:06
Berichten: 24
Woonplaats: Heiloo
Wat vreselijk balen. Hoop dat het weer netjes gerepareerd word voor je.

Groet Steven.

_________________
Don't try to fix it unless it's broken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: do jun 04, 2009 19:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ja inderdaad balen zo net voor Budel.

We hebben gisteren de kever naar de garage gebracht en ik heb vandaag het schadebedrag te horen gekregen. Het is bijna 900,-. Gelukkig valt de echte schade reuze mee. Eigenlijk is het alleen cosmetische schade. Het spatbord wordt natuurlijk vernieuwd door een nieuw A-kwaliteit spatbord en wordt binnen en buiten gespoten. Het achterlicht wordt vervangen en de onderkant van de draagarm wordt weer netjes gemaakt. Verder wordt de remtrommel nog open gehaald om te kijken of daarin nog alles goed is (de buitenkant is iig nog goed) en wordt het wiel uitgebalanceerd.

Het is nog even afwachten of hij voor Budel klaar is, dat is afhankelijk van de spuiter. Ze hadden vandaag iig alles al gedemonteerd..

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 16:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
JOEHOE! \:D/

Krijg net een telefoontje van het Kevercentrum (Midden Nederland) dat de kever klaar is! :mrgreen:

Ze zijn gelukkig ook 's avonds lang open, dus hopelijk lukt het me om hem vanavond al op te halen. Maar sowieso dus voor Budel! :smt023

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: ma jun 08, 2009 19:12 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01
Berichten: 259
Woonplaats: Groningen
Bij de Airmannschaft hebben we nu de afspraak dat wie een week voor een meeting z'n auto nog niet klaar heeft mag niet mee met die auto. Dit hebben we afgesproken na diverse keren tot diep in de nacht sleutelen vlak voor een meeting om een auto mee te krijgen naar dat evenement. Dus nu sleutelen we een paar weken van te voren tot diep in de nacht. :lol:

Mooi dat i nu al weer klaar is. Ik zou zeggen tot Budel. :smt023

_________________
Liever gelast dan geleast!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 9:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Haha, mooie regel inderdaad. Maar eigenlijk schuif je de deadline dus gewoon naar voren.. :mrgreen:

Gister avond meteen de kever opgehaald. Het ziet er weer mooi uit. Mooi nieuw spatbord, nieuw achterlichtje, zelfs de naafdop is weer nieuw. :smt023 Ik ben helemaal klaar voor Budel!

Dit alles heeft ook een voordeel, ik ben in een keer van de steenslag op dit spatbord af.. :lol:

Ik zal binnenkort wat fotootjes maken.

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Eerste schade.. :-(
BerichtGeplaatst: do jul 23, 2009 22:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Nee, ik heb nog steeds geen foto's gemaakt.. Maar kwam wel een leuk filmpje tegen. Ik dacht dat het erg was om 1 wiel te verliezen.. Nou het kan nog veel erger:

http://www.dumpert.nl/mediabase/37782/9115d05d/lekker_slippen.html

:-W

Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling