Forum.superbeetles.nl http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/ |
|
Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=10&t=254 |
Pagina 6 van 8 |
Auteur: | Herbie1303 [ ma mei 23, 2011 11:43 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Als ik het goed begrijp gaat hij het geluid dus maken op het moment dat de motor aanslaat (dus niet tijdens het starten met de startmotor)? Kun je niet een geluidsopname plaatsen? |
Auteur: | superbeetles.nl [ vr mei 27, 2011 22:09 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Ik heb afgelopen woensdag even een filmpje gemaakt. Jeroen |
Auteur: | WimVW [ di mei 31, 2011 21:13 ] | ||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||
Hoi dames en heren ,we hebben hem De boosdoener maar het is wel een beetje mijn eigen schuld Ik wilde mijn oliedrukmeter onder het dashbord vast zetten,daar zat al een schroef met een draadje er omheen als massa,maar die schroef stak er nog een stuk uit. Dus ik denk nu ik er toch aan moet werken doe ik het gelijk netjes,met een kabel schoentje, het metertje met het zelfde schroefje vast zetten en het schroefje er helemaal indraaien en dat lukte. Starten en de oliedrukmeter deed het goed stationair 1bar,met iets gas 3bar en met meer gas 4/5 bar. Maar hij begon wel steeds meer naar benziene te ruiken ,toch maar eerst even eten en toen weer kijken en ja hoor de druppels benziene kwamen onder de auto uit.Dus snel de tank leeg gemaakt met een slang en zuigen en in de chemo emmer laten lopen[dit was het enige waarvan ik zeker was dat het tegen benziene kon]. Vanmiddag even de tank er uit gehaald en ja hoor daar was de boosdoener[zie foto's] Dus nu eerst de tank repareren,en gelijk er onder in de menie zetten want daar zit wel wat roest .En dan weer verder met het echte probleem daar over later meer.grt wim
|
Auteur: | WimVW [ zo jun 05, 2011 19:37 ] | ||||||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||||
Hallo fans, Het repareren van de tank is goed verlopen het lassen alleen was wel'1' tel werk alleen de tank zover krijgen dat je hem kunt lassen kost iets meer tijd,maar het is gelukt en netjes ook.En eigenlijk was het maar goed dat dit gebeurd is want er zat aardig wat roest onder de tank,dus dit ook maar meteen aangepakt. Alleen na de eerste start weer het geratel [maar ik had niet anders verwacht] en nu kon ik op de oliedrukmeter kijken,en bij koude motor 1,5 stationair 2/3 met wat gas en 5 bij meer gas met een meter die tot 5bar gaat.Dus toen maar warm gaan rijden en nog meer op de meter kijken met het reseltaat 0,5 bij stationair 1/2 bij wat gas en 3/4 bij meer gas,dus wel een stuk minder En nu de beslissing genomen HIJ GAAT ER WEER UIT en dan kijken of we iets kunnen vinden,by the way hij is er al uit volgende keer meer hier over grt wim vw
|
Auteur: | WimVW [ di jun 07, 2011 22:13 ] | ||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||
Hoi lezers,De nieuwe motor is er uit en de oude word weer compleet gemaakt om in te bouwen,kijken of we van de week weer kunnen rijden grt wim.
|
Auteur: | Ramon 1303 [ ma jun 13, 2011 17:22 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Lijkt alsof er een lager wat versleten is , mijn kever had dat ook s,ochtends starten en ratelde wat , was wel meteen weer over maar starten met koude motor gaf wat ratelen. blok is uit elkaar geweest en toen bleken een paar drijfstang lagers beschadigt , alle lagers toen vervangen en geen last meer gehad. mvg Ramon |
Auteur: | WimVW [ di jun 14, 2011 21:02 ] | ||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||
Beste Ramon,Ik heb alles vernieuwd,lagers/krukas/drijfstangen/nokkenas/zuigers cilinders,alles en ik heb er 240km mee gereden [ver, niet hard]dus als er dan al lagers zijn versleten dan klopt er iets niet .Ik hoop dat het iets met de olie plunjers te maken heeft,ik kijk wel of ik op budel het even aan kan kaarten bij KAAG Maar blijf mee denken A.U.B want ik maak hem liever niet open grt wim
|
Auteur: | Ramon 1303 [ wo jun 15, 2011 20:29 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Ok als je idd alles vernieuwt heb dan zou het niet kunnen , tenzij er ergens een verstopt vuiltje heeft gezeten of er is niet schoon genoeg gewerkt. plunjer kan idd vast zitten of je oliepomp is wat ruim. bij mij was het zo dat er een vuiltje zat (niet goed genoeg gereinigt) de lagers waren binnen een mum van tijd versleten. hou ons op de hoogte |
Auteur: | WimVW [ wo jun 15, 2011 20:50 ] | |||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||
Hoi Ramon,Ik heb er ook nog een nieuwe oliepomp op gezet en dit hielp niet.Over de olie kanalen,die zijn allemaal door gespoeld,de eind pluggen zijn er uit getrokken en vervangen voor aluminium schroef pluggen. Het carter is ultrasone gereinigt en in de vaatwasser en met hoge luchtdruk en met de hand dus als daar nog vuil in zat dan was het wel vuil! Dus WIE HET WEET MAG HET MAILEN grt wim
|
Auteur: | Ramon 1303 [ wo jun 15, 2011 21:04 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Ik heb m,n carters ook in de vaatwasser gehad , ze leken wel als nieuw maar ik las dat je alle lagers nieuw hebt en ook de kruk en nokkenas. Heb je ook alles nagemeten ? dat de lagers bijvoorbeeld niet te ruim zijn tov, je krukas . (zal haast wel goed zijn) waarschijnlijk toch je plunjers of pomp , is er niet teveel ruimte tussen pomp en pomdeksel? dan kun je ook een te lage druk hebben. maar het klinkt alsof ie te laat druk opbouwt dus zoek het maar eens lagers , pomp , plunjers , waarschijnlijk moet ie toch uit elkaar om het zeker te weten Ramon |
Auteur: | WimVW [ za okt 22, 2011 19:19 ] | ||||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||
Hallo lezers, hier ben ik weer.ik ben weer met het 1600 blok begonnen. Eerst maar een start opstelling maken zodat ik het blok niet steeds in en uit hoefd te bouwen.Is er iemand die dit ook heeft gemaakt zodat hij mij kan vertellen waar ik op moet letten .De motor hangt er al aan maar het electrische gedeelte moet nog .volgende keer meer. grt wim
|
Auteur: | superbeetles.nl [ ma okt 24, 2011 7:58 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
De elektra zal niet zo moeilijk zijn denk ik. Gewoon kopiƫren van een van de kevers. Ik denk dat er heel weinig nodig is. Alleen draden naar de bobine, choke en de startmotor. Jeroen |
Auteur: | WimVW [ di okt 25, 2011 21:09 ] | |||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||
Hoi Ik heb het blok weer los gehaald van de steun Want ik wil eerst nog de axiale speling meten.Is er iemand die weet hoe [krachtig] dit moet gebeuren? Ik heb met wat bouten en moeren een stellage gemaakt waarmee ik het vliegwiel met redelijke druk heen en weer kan bewegen,en dan kom ik op 0.60mm en het max is0.13mm. Maar misschien is dit wel te [bruut] gemeten Wie heeft hier ervaring mee grt wim
|
Auteur: | WimVW [ di okt 25, 2011 21:13 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Nog even een toelichting,met de bouten door het vliegwiel duw ik tegen het carter En met die naast het vliegwiel trek ik hem terug en met dat plaatje wat vast zit op het vliegwiel meet ik de afstand tussen het plaatje en het carter tot zover de toelichting. wim |
Pagina 6 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |