Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 18:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2010 22:13 
Offline
Superbeetles Knutselaar

Geregistreerd: wo jan 23, 2008 22:48
Berichten: 29
Als ik aan de achterzijde van de achterbankleuning kijk, kijk ik tegen de veren en paardenhaarvulling aan. Er zit niet zoals Paruzzi aangeeft "hardboard voor afwerking rugleuning" tegenaan, maar die is kennelijk gebruikt alleen tot 7/1972 en mijn 1303 is van juni 1974. Ik heb een hoedenplank die vastzit aan de bovenzijde van rugleuning en in de kattebak ook nog een soort bekleed schot dat onderaan de bodem van de kattebakbekleding zit. Dit staat wel los verticaal tegen de achterbankleuning maar valt om als je deze terugklapt. Waar dient dit schot trouwens voor ? Hoort dit en hoe zit dit origineel bij kevers van na 7/1972?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 9:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

Misschien kan je even een foto toevoegen om je vraag te verduidelijken?

Ik heb zelf nog twee foto's van mijn 72er 1303. Staat daarop wat je bedoelt? Bij mij zit er ook een hoedenplank, en als ik de bank plat doe, kan ik een vlakke laadvloer maken! Superdeluxe.. Ik weer alleen weer niet waarvoor dat bandje is met een soort gesp....

Afbeelding
Afbeelding


Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 21:15 
Offline
Superbeetles Knutselaar

Geregistreerd: wo jan 23, 2008 22:48
Berichten: 29
Hoi Jeroen,

Ik zal morgen een fotootje maken en posten. Maar het gaat mij om op jouw plaatle om het middelste board waar die gesp op ligt.
Hoe staat of ligt dit board als je de rugleuning weer recht op zet? En hoe ziet de achterkant van jouw achterbank rugleuning eruit?
Bij mij kijk je als je de rugleuning weer recht opzet tegen de paardenhaar vulling aan, de leuning is dus vanachter niet dicht.
De gesp dient om als je de bank heb platgelegd (zoals op jouw foto) de rugleuning en de zitting vast te zetten, zodat de laadvloer vlakker wordt en als je over een hobbel rijd de laadvloer niet omhoog komt. De gesp zet je vast aan de rail aan de onderkant van de zitting en trek je de riem strak. In de handleiding van jouw 1303 zie je ook een plaatje hiervan.

P.s. Mooie beige bekleding trouwens, zo te zien gelijk aan die van mijn kever. De zijpanelen hebben dezelfde kleur en de zittingen van mijn stoelen ook (beige ribstof).

gr. Hein


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 17:43 
Offline
Superbeetles Beginner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 21:42
Berichten: 11
Laat ik ook eens wat posten op het forum.

Die riem is om de achterbank naar beneden te houden.

Afbeelding

_________________
Groeten,
Erno

(O\_|_/O) Mijn 1303 restautauratie verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 18:31 
Offline
Superbeetles Knutselaar

Geregistreerd: wo jan 23, 2008 22:48
Berichten: 29
Hierbij de foto's hoe het bij mijn 1303 zit. als je de hoedenplank optilt dan kijk je tegen de binnenkant met paardenhaar van de rugleuning aan. Het lijkt of er iets los zit bij mij maar wat weet ik niet. Of hoort het zo?


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Riempje is aan 1 kant los. Hoe en waar moet dit vast=
DSC04376.JPG
DSC04376.JPG [ 134.01 KiB | 1448 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hoedenplank opgetilt
DSC04377.JPG
DSC04377.JPG [ 154.37 KiB | 1448 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hoedenpalnk neer
DSC04378.JPG
DSC04378.JPG [ 154.03 KiB | 1448 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Hoedenplank opgetilt
DSC04379.JPG
DSC04379.JPG [ 142.34 KiB | 1448 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leuning achterbank
BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2010 21:47 
Offline
Superbeetles Beginner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 21:42
Berichten: 11
Even uit het hoofd dus fouten voorbehouden;

De bekleding over de bodem van de kattenbak eindigt in een richel. Het paneel dat aan de achterkant van de achterbank zit, waar ook de riem aan zit, heeft een kartonne strip. Deze zit ook onder die richtel gelemd. Ik weet niet meer hoe de andere kant aan de bank hoort. De hoedenplank zit op de achterbank geschroeft dmv een metale strip. Aan de zijkanten van de hoedenplank zitten stukjes lint die weer aan de rugleuning zitten geschroeft. Deze zorgen ervoor dat de hoedenplank niet kan worden opgetilt wanneer de bank in zijn gewone stand staat.

Meer is er volgens mij niet aan. Die riem moet in iedergeval lang genoeg zijn om onder de metale balk te haken zoals op mijn foto.

Edit; die riem zit bij mij met een parker aan een plaatje vast dat er voor zorgt dat ze niet door het gat heen kan. Alle druk staat dus op het karton! Dat dit het nog houdt na 35 jaar is eigenlijk best verbazend. Hoe dan ook; het klopt dat een kant los hangt mits je dat plaatje hebt.

_________________
Groeten,
Erno

(O\_|_/O) Mijn 1303 restautauratie verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling