Wat op bovenstaande foto niet te zien is, is dat de band 3 cm. buiten de spatbordrand uitsteekt. Dat wist ik al van tevoren *.
Dat is 1 reden voor nieuwe spatborden, een 2de reden is dat deze spatborden vol met scheurtjes zitten rond de bumpersteun.
Net dus maar ff twee 7 cm. verbrede Kerscher achterspatborden besteld met bijbehorende verbrede achterbumper.
Binnenkort deze nieuwe spatborden, de nieuwe achterbumper samen met de huidige voorspatborden + voorbumper en de nieuwe voorklep zonder handgreep spuiten.Mischien zelfs de handgrepen en de koplampringen ook nog ff meespuiten.
En dan ben ik weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen.
*
8J ET 10,5 past onder dit 4 cm verbrede spatbord met nog bijna 2 cm over, 9J ET 70 komt dus
9 - 8 is 1 inch / 2 is 2,54 / 2 is 1,27 cm naar buiten
ET 70 - ET 10,5 is 5,95 cm naar binnen
De Alu draagarmen verplaatsen het bevestigingspunt van de velg 7 cm naar buiten.
7 + 1,27 - 5,95 is 2,32 verder naar buiten. De 255 brede achterband zorgt ervoor dat het geheel nog 1,5 cm verder naar buiten komt in vergelijking met de huidige 225 band.
255 - 225 is 30 mm. / 2 is 1,5 cm.
2,32 + 1,5 is 3,82 verder naar buiten. Aangezien er nog bijna 2 cm over was heb ik dus gekozen voor de 7 cm verbrede versie.
Duidelijk.