Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn 1ste Kever kopen
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 21:52 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: wo apr 23, 2008 21:49
Berichten: 2
Woonplaats: heerlen
Ik wil een kever kopen voor dagelijks gebruik. Ik ben vandaag naar eentje gaan kijken. Een groene 1302 uit 1972 automaat. 100.000 km gelopen. Deze komt af van de 1ste eigenaresse die helaas pas is overleden (89 jaar). Ze heeft de kever altijd in onderhoud gehad bij een erkende vw garage. Daarnaast heeft deze altijd binnen gestaan en kon ik nergens roest herkenen. Deze kever zag er heel mooi uit. De vraag prijs is € 5000,-.
Is dit een kever voor mij? Ik kan hem helaas niet binnen zetten, of is dat funest voor deze kever? Is en automaat goed? Is dit een reële prijs?

Ik ben zeer geïnteresseerd in jullie mening. Daarnaast kan ik alle tips gebruiken.

Hartelijk dank.

Jesse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Garage
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2008 11:40 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: wo apr 23, 2008 21:49
Berichten: 2
Woonplaats: heerlen
Gelukkig, ik kan hem wel binnen gaan zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2008 15:24 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi Jesse,

Het is er moeilijk (onmogelijk) om zo via internet aan te geven of dit een goede kever voor jouw is. Ik vind een 1302 en 1303 in ieder geval een stuk soepeler en comfortabeler rijden dan kevers met een torsie-vooras. Dus voor dagelijks gebruik kan dat een voordeel zijn. Mijn vrouw heeft een jaartje in een halfautomaat kever (1969-model) gereden en dat reed heerlijk. Met een warme motor hoef je eigenlijk niet eens meer te schakelen, je zet hem dan gewoon in zijn 2 en lekker rijden maar. Dat de kever van de eerste eigenaar af komt en dat hij altijd in onderhoud is geweest (heb je daar wel alle onderhoudsboekjes van??) is een pluspunt, dat zie je niet zo vaak meer. Echter weet je natuurlijk niet hoe dat onderhoud is uitgevoerd.

Kortom, neem iemand mee met verstand van kevers, zorg dat alle boekjes er bij zitten zodat ze de km-stand en onderhoud kunnen bewijzen, en laat eventueel een aankoopkeuring doen (bij http://www.keverland.nl/ doen ze dat bijvoorbeeld gratis!)

Succes met de eventuele aankoop!

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling