Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
Afgelopen zaterdag naar Andre v Wijlen geweest om onderdelen om te ruilen. Voor maar 65 euro kun je daar je oude vuile losse onderdelen inleveren en dan kun je eigenhandig dezelfde onderdelen uitzoeken. Dit zijn onderdelen van andere hobbyisten die hetzelfde hebben gedaan. Deze spullen zijn schoongemaakt en gepasfiseerd. Kijk maar eens naar het verschil van deze boutjes.
Ik heb nog een hele doos vol met onderdelen. Volgens Andre had ik nog niet eens de helft van wat ik allemaal kan in leveren. Andre heeft hiervoor een mooie regeling qua afrekenen.
Deze week ga ik een begin maken met het buigen van de remleidingen. Heb er erg veel zin in.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
Afgelopen dagen me bezig gehouden met de remleidingen te buigen en te monteren. Had van een maat een buizenbuigertje mogen lenen maar heb het gewoon met de hand gebogen.
Vandaag zelfs de versnellingsbak gemonteerd. Wat ziet er dat toch al mooi uit.
De homokneten schoongemaakt, hoezen vervangen en opnieuw ingevet. Het schoonmaken hiervan kun je het beste doen in een emmertje met benzine. Neem er wel de tijd voor. Zeker voor het terugplaatsen van de kogelagers in de homokneten. Ze kunnen er maar op 1 manier in. Zit er eentje niet goed dan zit er geen beweging in en kun je ze er bijna allemaal er weer uit halen. (spreek uit ervaring)
Afgelopen zaterdag bijna de laatste gepassifeerde dingen om geruild bij Andre v Wijlen. Ik was toch nog een aantal dingen tegen gekomen. Zoals de bouten en de moeren voor de ophanging. Niet erg onbelangrijk. Ook het hemeltje was vanuit Amerika binnengekomen.
Ga er komende dagen er mee verder. Eens kijken hoever ik weer kom.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
Zo heb de homokneeten schoongemaakt (met een emmertje benzine) en de hoezen vervangen. Maar wat is dat een rotwerk die kogels terugplaatsen. Het kan maar op 1 manier en bijna allemaal tegelijk. Je moet het ff doorhebben wat de makkelijkste methode is.
De rempedalen terug geplaatst. Hier alle kabels op aangesloten. Afgelopen zaterdag de splitpennen in de kroonmoeren gezet zodat nu ook de wielen er op kunnen.
En ook nog even bezig geweest met de eerste voorbereidingen voor de hydrolics. De kop van de orginele zuiger er af geslepen. Hier ga ik een bout op vast lassen die in de cilinder van de nieuwe zuiger past.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
Ik ben weer bezig geweest met het onderstel. ER STAAN WEER 2 WIELEN ONDER!!!!!! Dat is lang geleden.
Ook ben ik weer een stukje dichterbij het hydrolics-plan. Ik heb ergens in Den Bosch 4 bouten gehaald met Amerikaanse draad omdat de europese niet perfect paste. Het is ook een Amrikaans systeem. Van de orginele schokbrekers heb ik de kop afgeslepen en het hoedje met het oog op de bout vastgelast. Vantevoren heb ik natuurlijk wel eerst het rubber eruit geperst. Dit gaat trouwens heel gemakkelijk met dopsleutel 24, 19 en 10 en een bankschroef. Dop 19 zet je tegen het rubber en aan de andere kant zet je dop 10 en zet het klem tussen de bankschroef. en draaien maar. Met een tang kun je de rest van het metalen busje eruit halen. Nu zet je dop 24 tegen het oog en aan de andere kant dop 19. Zo kun je het rubber eruit drukken. Op de tegenovergestelde manier kun dit alles weer terug persen. Gebruik dan wel een beetje olie.
Nu is het eigenlijk wachten op de body dat ie klaar is. Want nu moet ik een gat boren in de veerpoten op de juiste plek waar de hydrolicslang uit de veerpoot komt en zo naar de kofferbakruimte gaat. Maar ondertussen is er nog genoeg te doen. Zoals de stofkappen schuren en spuiten ed.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
zo weer ff geleden dat ik iets te melden had op de site. Afgelopen weken ben ik bezig geweest met de hydrolics. Tot nu toe heb ik ze voor voor klaar. De achterste veerpoten moeten wachten totdat de koets terug is.
En nog meer nieuws; DE MOTOR IS WEER TERUG VAN DE REVISIE!!!!! Afgelopen zaterdag ben ik s'morgens om 8.00 naar Leopoldsburg (BE) gereden en sávonds om 20.00 was ik terug MET DE MOTOR. Ik heb eigenlijk alleen mogen assisteren en toekijken. Maar ondertussen heel veel leren. Want de mensen die mij hielpen de motor weer opbouwen legde heel veel uit. Ik denk dat ik het de volgende keer wel zelf kan.
De motor is helemaal uit elkaar geweest zoals je bij de vorige foto's kunt zien. Het carter moest gelijnboord worden Nieuwe drijfstangen etc. Eigenlijk is alles vernieuwd in de motor. Een aangepaste nokkenas 041 cilinderkoppen + zuigers voor een 1641 Hide-out pipe
Na flink doorwerken was ie dan eindelijk klaar om op de testbank gezet te worden. Het was ondetussen donker geworden buiten.
Hoor dat geluid eens. Ik denk dat ik straks niet s'morgens zachtjes de garage uit kan rijden.
Er hebben in totaal 5 mensen aan mijn motor gewerkt. MAAR HIJ IS IN IEDER GEVAL WEL WEER THUIS IN DE GARAGE.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
De gespoten krukaspoelie was ik vergeten om mee te nemen naar Belgie. Dus hebben ze er daar 1 uit de gevondenvoorwerpen-schap gepakt. De gespoten versie heb ik thuis liggen.
Ik heb er 2 Webers 36 venturie. Eerst had ik nog de orginele cilinderkoppen erop zitten, maar nu zijn de koppen groter en dus aangepast aan de Webers.
Geregistreerd: di jan 17, 2012 0:11 Berichten: 9 Woonplaats: Oss
Stefan,
Leuk om je ontmoet te hebben. Als keverleek verbaas ik me over jou restauratieproject en hoe mooi het allemaal wordt. Jammer dat ik zondag niet wat meer tijd had. Ik blijf je project volgen.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
hey hans,
Bedankt voor je reactie. Ik zag dat je gelijk de volgende dag je eigen had geregistreerd. Zoals ik al zei kun je op deze site heel veel vinden als je vragen of ideeen nodig hebt. Dus als er iets is.......
Geregistreerd: di jan 17, 2012 0:11 Berichten: 9 Woonplaats: Oss
Hoi Stefan,
Ik ben inmiddels al wat wijzer wat betreft mijn kever. Ik ben er inmiddels achter dat er waarschijnlijk een 1200 blok in ligt. Stevig balen, heb hem gekocht voor een 1600 Als de motor op temperatuur is, slaat hij ineens af en kost het wat tijd en moeite voordat hij weer start. Het lijkt of het blok vacuüm zuigt. Is het oliebadfilter te vervangen door een droog filter? Heb je dat misschien ééntje liggen.
Geregistreerd: ma jan 21, 2008 21:22 Berichten: 112
Zo ik ben ook weer even met de kever bezig geweest. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat de kever al gespoten zou zijn maar de spuiter hefet het erg druk gehad met andere auto die schade hadden opgelopen door de tijdelijke gladheid.
Afgelopen woensdag ben ik er langs geweest en heb een begin gemaakt met het schuren van de body. We hebben even de lagen oude lak geteld en we kwamen aan 9 LAGEN!!!! De spuiter heeft me opdracht gegeven om alle lagen van de grote oppervlaktes te verwijderen. Dit om eventuele spanningen in de laklagen tot bijna nul te brengen. dit geldt dus voor de deuren, de achterpanelen onder de zijraampjes, het dak en de kofferbakklep. Dit doen we ook om geen "eilandjes" te creeren. (plekken waar meer oude lak is weggeschuurd dan elders)
Geregistreerd: di jan 17, 2012 0:11 Berichten: 9 Woonplaats: Oss
Pffff, jij zult wel lamme armpjes hebben van al dat geschuur. Wel gaaf zo'n complete restauratie en wat zou ik dat ook graag gaan doen, maar ja, de tijd hè
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum