Forum.superbeetles.nl http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/ |
|
Restauratie 1302 '72 http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=20&t=125 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | RVDB [ di feb 03, 2009 22:31 ] |
Berichttitel: | Re: Restauratie 1302 '72 |
Nog wat foto's van de onderkant v/h chassis, de motorklep, motor, koffer. |
Auteur: | Blizzard [ di feb 03, 2009 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: Restauratie 1302 '72 |
Sucses met de restauratie. Wat zijn je plannen. Gewoon origineel of toch wat speciaals? Nog een project om te volgen. |
Auteur: | RVDB [ di feb 03, 2009 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: Restauratie 1302 '72 |
Ik ben van plan om alles in de mate van het mogelijke zo veel mogelijk origineel te houden. |
Auteur: | Blizzard [ wo feb 04, 2009 9:35 ] |
Berichttitel: | Re: Restauratie 1302 '72 |
De (koelingsbalk) oliekoeler kan alleen verwijderd worden compleet met het gedeelte tussen het koelblok (waar de lucht doorheenstroomt) en het carter. Opzij aan de bovenkant van het carter tussen cylinder 3 en 4 zitten 2 van de bevestigingsmoeren. De derde bevestigingsmoer zit midden bovenop het carter. De oliekoeler kun je dan recht omhoog verwijderen. De stroomverdeler zit met een beugeltje vast aan het carter. Wanneer je de klem hebt losgedraaid zou je de verdeler er met een draaibeweging uit moeten kunnen trekken. Als deze vast zit spuit dan wat kruipolie en laat het een nacht z'n werk doen. Het vliegwiel zit nog vast op 4 paspennen. Spuit hier ook wat kruipolie om het gangbaar te krijgen. Ga niet wrikken aan het vliegwiel maar probeer het recht van de krukas te halen. De antwoorden op dit soort vragen zijn meestal wel te vinden op http://www.keversite.nl met de zoekfunctie op het forum. Kun je het daar niet vinden kan je alsnog een vraag stellen. Wel het verloop van je project natuurlijk hier blijven posten. |
Auteur: | superbeetles.nl [ wo feb 04, 2009 9:59 ] |
Berichttitel: | Re: Restauratie 1302 '72 |
Hoi, Is dat nou de loods waar de kever 20 jaar in heeft gestaan die nu in is gestort? Je heb in ieder geval wel geluk gehad zo te zien, dat je kever niet helemaal plat is! Even over de sleutels. Er schijnen meerdere manieren te zijn. Je kan als het goed is nieuwe sleutels bestellen, of de sloten aanpassen zodat ze op een gewenste sleutel passen. Onderstaande heb ik van Keversite.nl geplukt: 1. a. Sloten verwijderen. b. Het nummer noteren dat daar ingeslagen staat. Dit is de sleutelcode. c. Let op: controleer of alle sloten het zelfde zijn! d. Hiermee kun je naar de VW dealer gaan, eventueel daar nog extra vermelden/ mededelen: bouwjaar en chassisnr en type auto (als carosserie en bodem tenminste van 1 en dezelfde auto zijn). e. Als goed goed is kan je nu nieuwe sleutela bestellen. 2. Je kan de "plaatjes" in het slot vervangen door die uit een ander slot of door ze zelf te maken: http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/slot/index.htm 3. a. verwijder alle aan te passen cilinders v/d sloten b. kies 1 sleutel uit die je wilt gebruiken als de enige sleutel voor alle sloten (meest praktische is om de kontaktsleutel te kiezen) c. steek deze sleutel in de cilinders van de aan te passen sloten d. slijp alle uitstekende schuifjes weg die uit de cilinder steken (dit leidt tot hetzelfde als de schuifjes verwisselen zoals punt 2 (bij gebruik van de juiste schuifjes bij de bijpassende sleutel steekt er geen schuifje meer uit) . e. monteer alle cilinders weer Succes verder met de restauratie, ik blijf het topic volgen! Jeroen |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |