|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Airspeed
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: ma maart 01, 2010 19:45 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 23:17 Berichten: 72
|
Goed bezig Erik! Blizzard schreef: Vandaag de gehele voorkant gestript op de veerpoten na. Deze worden weer gebruikt bij de nieuwe voorwielophanging om drie redenen. 1 Waarom zou ik in hoogte verstelbare veerpoten kopen wanneer deze op de goede hoogte staan. 2 Er zitten al rode koni's in dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen. 3 Tussen de velg en de veer zit genoeg ruimte dus een dunnere veer is ook niet nodig.
Ik heb/had eigenlijk wegens dezelfde reden ook al 10 jaar de min of meer standaard veerpoten (Golf-I poten met originele kever diameter '78'er 3d-passat achterveren), maar ga ze nu toch vervangen door smalle coil-overs. Reden is caster: ondanks de 'caster+' stabi-rubbers (zwart urethaan) die ik gebruik, lukt het me niet om meer dan 1,5 graad caster te realiseren op de vooras en dat is gewoon echt te weinig om een echt stabiele rechtuit loop te hebben bij 'wat hogere' snelheden. Oorzaak dat mij dat niet lukt(e) is volgens mij m'n 944T-M030 asstukken. Ik krijg zolangzamerhand het idee dat alleen die asstukken een net wat andere positie (iets meer naar achteren) geven van de voorwielen. Waarschijnlijk heb je er met gewone 944 spindels geen last van, maar let er wel ff op wat je caster wordt wil ik alleen maar zeggen
_________________ 1303 '75
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo maart 03, 2010 21:22 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Vandaag kon ik eindelijk m'n 944 spindels ophalen bij Metaaldraaierij Ubels in Eelde. Onze eigen draaibank tovenaar. Gelijk doorgereden naar de werkplaats en ze gestraald in m'n straalcabine. De bussen op het asstuk voor de 944 S2 lagers zijn precies op nul speling gedraaid voor de lager passing. Het lager is er met lichte druk op te schuiven, net zoals een pistonpen in een zuiger. De bus in de stuurarm heeft een conisch gat voor de stuurkogel gekregen. Dit is een conisch gat met een hoek van 3,5 graden. Veel netter dan de busjes die je hiervoor zogenaamd kant en klaar voor kunt kopen. Dit is de linker spindel met het gat voor de kilometertellerkabel.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: do maart 04, 2010 22:08 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: vr maart 05, 2010 12:00 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: vr maart 05, 2010 20:50 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: vr maart 05, 2010 20:58 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: za maart 06, 2010 18:20 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
Blizzard schreef: Als ik dat wist had ik echt wel in je topic met deze vraag een antwoord gegeven. Klinkt logisch, maar omdat ik in je topic over de spoiler las, dacht ik "ik vraag het even". Citaat: Ik heb een NOS 1303 exemplaar in plastic verpakking tijdens het KWF 2009 gekocht. De andere op de 1 mei meeting in Hannover. Allebei voor 25 euro per stuk. Gewoon goed zoeken. Dat zijn nog eens goede prijzen, vooral voor een NOS. Ik bekijk regelmatig de NL verkoopsites (ebay, marktplaats, keversite, etc), maar nog niets tegen gekomen. Citaat: Daar kwam ik op het volgede topic uit. http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... ei#p376758 Thanx! Ook op keversite had ik al gezocht.. Maar door de bomen niet het juiste bos gezien.. Bedankt voor de info en ik zal nu stoppen het topic te vervuilen!
_________________ Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: za maart 06, 2010 20:21 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Vragen waar antwoorden op gegeven kunnen worden vind ik geen Topic vervuiling.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: zo maart 07, 2010 18:54 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Vandaag de voorwielophanging gemonteerd. Ik had al op diverse forums gelezen dat de veerpoten van een 944 schuiner naar binnen toe staan dan die van een 1303. Het gevolg is dus dat wanneer je een 944 spindel aan een 1303 veerpoot vastzet je camber een aantal graden positiever word. Negatief camber is wanneer de bovenkant van de band meer naar binnen staat dan het raakvlak van de band op de weg dus zo /----\. Positief camber is \----/. De bovenste bout van de 2 waarmee de spindel aan de veerpoot wordt vastgezet krijgt nog een sleufgat met exentrische ringen op dezelfde manier zoals de draagarm aan de chassiskop wordt vastgezet met de bout om het camber af te stellen. De wielen staan precies rechtop met de camber verstelling van de draagarm bij de chassiskop op het uiterste naar buiten. Om de voorwielen een graad of 2 negatief camber te geven is dus de sleufgat bewerking nodig bij de bovenste bout van de veerpoot > spindel bevestiging. De VW Golf, Porsche 944, Remmele en Kerscher veerpoten hebben deze sleuf dacht ik al standaard. De achterkant wordt nog een paar cm hoger gezet zodra ik de nieuwe spatborden binnen heb.
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op zo maart 07, 2010 20:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Airspeed
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: zo maart 07, 2010 19:01 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 23:17 Berichten: 72
|
Looking good!
Check ook je caster..
_________________ 1303 '75
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: zo maart 07, 2010 20:26 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Daarom had ik de achterkant ook al zover verlaagd. Alle beetjes helpen. De kever staat nu bijna waterpas in de lengte richting. Doordat de achterspatbord rand zo laag uitgesneden is lijkt het alsof de kever achter lager is omdat de bovenkant van de band nu niet zichtbaar is. Bij de voorspatborden had ik de rand al bewerkt met een slijptol zodat de spatbordrand de rolomtrek van de band volgt bij een verlaging van de voorkant met +/- 5 cm. Daardoor is de rand hoger dan origineel. Ik denk dat ik bij de nieuwe 7 cm. verbrede achterspatborden de rand ook zover ga afslijpen dat de spatbordrand op deze rijhoogte de rolomtrek van de achterband volgt net zoals bij het voorwiel. Op die manier kan ik de kever achter op deze rijhoogte houden om de casterhoek niet nadelig te beinvloeden. Wat dus gebeurt waneer je een kever voor meer verlaagd dan achter.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: ma maart 08, 2010 0:01 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
...
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op zo jul 29, 2012 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: ma maart 08, 2010 18:43 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
...
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op zo jul 29, 2012 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: ma maart 15, 2010 16:57 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Genoeg gesleuteld. Het onderstel is klaar. Vandaag de nieuwe spuitcabine maar ff ontmaagd. Ik heb er lekker in gespoten. Eerst een steenslagbeschermlaag aan de binnenkant van de nieuwe achterspatborden. Daarna de buitenkant van de spatborden, de Kamei voorspoiler en de nieuwe verbrede achterbumper van de eerste lagen primer voorzien. Woensdag schuren en hopelijk donderdag de eerste L041 VW Zwarte lak spuiten. Eerst spuit ik de binnenkant van de bumper en de onderkant van de spatborden. Als dat goed gaat spuit ik de Kamei spoiler en dan de buitenkant van de spatborden.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: vr maart 19, 2010 8:15 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
De voorspoiler zaten na het spuiten van de lak een paar zakkers in, die moet ik dus nog een keer overdoen. De achterspatborden zijn wel goed gelukt. Geen zakkers, druipers en sinasappelhuid effect. Wel zijn er na het spuiten wat kleine stofjes in de natte lak gaan zitten maar die schuur ik er wel uit met korrel 1500. Het belangrijkste is dat er geen stofjes op het te spuiten oppervlak zitten voor dat je gaat spuiten, daardoor krijg je kraters. Als dat gebeurt zit er niks anders op dan nog een keer spuiten. De reflectie lijkt mat maar dat komt door een dun plastic folie wat midden in de spuitruimte hangt en dient als een gordijn om stof buiten te houden .Aan de reflectie van de TL bovenop het spatbord zie je dat de lak heel strak is.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|