|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: vr feb 25, 2011 18:41 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Nee dit heb ik niet gedaan ,maar wat veel [erger]is wat ik niet heb gedaan,ik heb de dek hoogte niet gemeten en ik heb gelezen dat teveel dek hoogte niet goed is Dus ik haal de koppen er maar weer af dan kan ik ook de volgend keer pakking tussen de ringen doen[is weer een meevaller] En zo blijf ik aan het werk groete wim.
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: vr feb 25, 2011 21:25 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Ok het is al weer gebeurt,de kop is er af geweest en als ik dit had geweten [had ik maar van tevoren gemeten] De ruimte die over bleef in het b.d.p was 1.5mm en volgens haynes is 1tot2mm gewenst dus OK volgende keer de tuimelaars PS, weet iemand of je nog kan zien aan de stoter stangen welke kant in de tuimelaar zat dit ben ik ook even kwijt tot de volgende keer.Wim
Bijlagen: |
dek hoogte meten 001 (Medium).JPG [ 139 KiB | 2557 keer bekeken ]
|
dek hoogte meten 002 (Medium).JPG [ 87.23 KiB | 2557 keer bekeken ]
|
dek hoogte meten 003 (Medium).JPG [ 122.1 KiB | 2557 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Herbie1303
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: za feb 26, 2011 20:09 |
|
|
Superbeetles Monteur |
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55 Berichten: 47
|
Herbruiken kun je ze beter niet. Van een 1600 blok zijn er altijd een paar krom (rol ze maar ns over een vlakke glasplaat). Als ze dan een klep open moeten duwen, dan buigen ze op dat moment nog verder door en dat gaat ten koste van je kleplift. Soms flexen ze zo erg dat ze het stoterstangpijpje raken (glimmende plekjes op de stoterstang). Bij Paruzzi kun je standaard stangen kopen. Is wel imitatie, maar beter dan kromme stangen.
Wat is dat blauwe spul rondom de rand van de cylinder? Je doet toch geen kit tussen de cylinder en cylinderkop he?
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: za feb 26, 2011 21:49 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Ik heb de stoter stangen inderdaad over een vlakke plaat gerold en gezien dat ze recht waren ,en dat blauwe spul is hylomar vloeibare pakking grt wim
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: zo feb 27, 2011 22:23 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hallo hier ben ik weer met wat nieuws. Vandaag de tuimelaars en de benzienepomp er op gezet,de tuimelaars eerst goed schoon gemaakt en de olie gaatjes door geblazen wat schone olie er in gespoten en de stangetjes ook door geblazen en schone olie er in gespoten.Nieuwe rubber ringetjes om de draadeinden en alles geplaatst en vast gezet met 25nm. Ook de benzienepomp geplaatst met nieuwe pakkingen. Ik weet nog niet of hij gebruikt gaat worden, omdat ik 2 caburateurs er op wil en ik niet weet of deze benzienepomp dit aan kan Maar zolang ik nog geen goede spruitstukken heb kunnen kopen zal ik het met 1 karburateur moeten doen. Het volgende is kleppen stellen en olie koeler plaatsen en nog veel meer. tot de volgende update.
Bijlagen: |
tuimelaars en benzienepomp er op 001 (Medium).JPG [ 131.77 KiB | 2540 keer bekeken ]
|
tuimelaars en benzienepomp er op 002 (Medium).JPG [ 125.62 KiB | 2540 keer bekeken ]
|
tuimelaars en benzienepomp er op 003 (Medium).JPG [ 124.63 KiB | 2540 keer bekeken ]
|
tuimelaars en benzienepomp er op 004 (Medium).JPG [ 132.59 KiB | 2540 keer bekeken ]
|
tuimelaars en benzienepomp er op 005 (Medium).JPG [ 130.26 KiB | 2540 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Herbie1303
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: ma feb 28, 2011 1:01 |
|
|
Superbeetles Monteur |
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55 Berichten: 47
|
De mechanische pomp trekt het makkelijk met 2 carbs. Is stil en veilig.
De klemmetjes aan weerszijden tuimelaaras moet je vernieuwen. Oude kunnen breken en nwe kosten je bijna niks. Stelboutjes heb ik ook gedaan ivm slijtage.
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: ma feb 28, 2011 10:11 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: do maart 17, 2011 22:29 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hier een kleine update, vanavond de oliekoeler en het koelhuis geplaatst,incl wat plaatwerk om de cilinders,en toen wilde ik de dynamo plaatsen,met de vin er nog aan en dat gaat niet De steun waar de dynamo op komt te liggen zit in de weg, dus moet de vin er af,maar dat lukt weer niet zo makkelijk als je de dynamo los hebt liggen ,en toen ik ook nog zag dat een koolborstel veertje was gebroken,en de koolborstels bijna op waren ben ik gestopt.Als deze motor word ingebouwd dan komt er een andere motor uit en daar moet dan het een en ander af gehaald worden voor deze ,dus waarschijnlijk is de volgende update het in bouwen tot de volgende keer groet wim
Bijlagen: |
koeling er op 002 (Medium).JPG [ 126.05 KiB | 2476 keer bekeken ]
|
koeling er op 001 (Medium).JPG [ 157.03 KiB | 2476 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Herbie1303
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: za maart 19, 2011 1:51 |
|
|
Superbeetles Monteur |
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55 Berichten: 47
|
Je moet de dynamo+vin vantevoren aan het koelhuis bevestigen met die 4 boutjes en dan het geheel over de oliekoeler laten zaken.
Goedzo ik zie isolatiemateriaal tussen oliekoeler en plaatwerk.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: za maart 19, 2011 22:16 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Ja daar was ik nu ook achter maar omdat de koolborsteltjes slecht zijn en er een aandruk veertje voor de koolborsteltjes is afgebroken,zet ik de dynamo van het blok wat er uit [is] over. Ja het blok licht al op de grond! .Vandaag was Jeroen er om zijn oranje cabrio weer zomer klaar te maken,en moesten de 2auto's toch naar buiten. En toen maar gelijk de geel zwarte binnen gezet,en het blok los gemaakt en gelijk maar op de grond laten zakken, alleen werd toen ook duidelijk wat er in de motor ruimte moet gebeuren . Maar dit later,volgende week een plankje op wieltjes mee nemen en het blok daar op zetten, en dan foto's van de motor ruimte. groet Wim.
Bijlagen: |
motor uit bouwen 001 (Medium).JPG [ 139.55 KiB | 2451 keer bekeken ]
|
motor uit bouwen 002 (Medium).JPG [ 145.91 KiB | 2451 keer bekeken ]
|
motor uit bouwen 005 (Medium).JPG [ 135.64 KiB | 2451 keer bekeken ]
|
motor uit bouwen 006 (Medium).JPG [ 122.1 KiB | 2451 keer bekeken ]
|
motor uit bouwen 007 (Medium).JPG [ 119.84 KiB | 2451 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Herbie1303
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: ma maart 21, 2011 14:30 |
|
|
Superbeetles Monteur |
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55 Berichten: 47
|
Beetje oppoetsen kan geen kwaad en ff nieuwe motorruimte isolatieplaten en nieuwe afsluitrubbers rondom.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: wo maart 30, 2011 20:44 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Nou oppoetsen dat is nou ook weer niet nodig,ik heb de motor ruimte geschilderd en er komt geen isolatie mee in .Ik heb wel nieuwe rubbers rond om de motor en nieuwe versnellingsbak rubbers voor en achter .Ze zitten er al op ook ,en de motor ruimte is ook geschilderd vrijdag weer verder.groet Wim.
Bijlagen: |
motor inbouw in gele 011 (Medium).JPG [ 147.11 KiB | 2411 keer bekeken ]
|
motor inbouw in gele 012 (Medium).JPG [ 128.44 KiB | 2411 keer bekeken ]
|
motor inbouw in gele 014 (Medium).JPG [ 139.56 KiB | 2411 keer bekeken ]
|
motor inbouw in gele 015 (Medium).JPG [ 147.97 KiB | 2411 keer bekeken ]
|
motor inbouw in gele 016 (Medium).JPG [ 133.11 KiB | 2411 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: za apr 02, 2011 20:23 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Ja hoor hij hangt er weer in .Gisteren een drukgroep met plaat in austerlitz gehaald en vanmiddag hem er weer in gebouwd,het viel niet mee om hem van de werktafel af te tillen ,maar met wat hulp middelen is het gelukt om hem op een karretje te zetten. Toen onder de auto rijden en krikken maar,met als resultaat hij hangt . Morgen misschien verder,maar eind van de week moet hij toch wel lopen Tot de volgende update, Wim
Bijlagen: |
de 1600 inbouwen 001 (Medium).JPG [ 124.11 KiB | 2392 keer bekeken ]
|
de 1600 inbouwen 003 (Medium).JPG [ 121.58 KiB | 2392 keer bekeken ]
|
de 1600 inbouwen 004 (Medium).JPG [ 122.69 KiB | 2392 keer bekeken ]
|
de 1600 inbouwen 005 (Medium).JPG [ 127.08 KiB | 2392 keer bekeken ]
|
de 1600 inbouwen 007 (Medium).JPG [ 108.68 KiB | 2392 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: zo apr 03, 2011 20:23 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hallo,hier weer wat nieuws. De kopelings kabel heb ik een stuk losser gedraaid ,dit koste heel veel tijd. want om de vleugel moer te kunnen draaien moet de spanning er van af[zo strak stond hij]. Dus moest ik het pedaal in drukken en met een stok vast zetten tegen de voorstoel dit ging wel ,maar dan moest ik onder de auto de kopelings hevel vast zetten,dan weer in de auto de stok weg halen,en hopen dat de hevel bleef zitten[en dit zo'n 25 x] tot het lukte Maar toen kon ik de vleugel moer met de hand draaien . Daarna de uitlaat er op,maar dit ging ook niet zoals het hoord,de uiteinde van de spagettie uitlaat kwamen niet helemaal overeen met het blok,en toen die net een beetje zat bedacht ik dat de pakking om de buis er eerst omheen moet dus weer los en er een stukje af de pakking en de ijzeren ring er omheen en er weer op Toen wilde ik het spruitstuk er op zetten[er zouden eigenlijk 2enkele op komen maar nog niet kunnen vinden ] dus moet het origienele er op,en dat gaat dus niet zomaar want dan moet eerst de dynamo er weer af dit vergeet ik niet meer. Dus dynamo er af spruitstuk er op en dynamo er weer op en klaar Van de week de bobyne/kabels/electra en dan dus tot dan, groeten Wim
Bijlagen: |
uitlaat+spruitstuk er op 001 (Medium).JPG [ 120.43 KiB | 2389 keer bekeken ]
|
uitlaat+spruitstuk er op 002 (Medium).JPG [ 140.32 KiB | 2389 keer bekeken ]
|
uitlaat+spruitstuk er op 003 (Medium).JPG [ 138.05 KiB | 2389 keer bekeken ]
|
uitlaat+spruitstuk er op 004 (Medium).JPG [ 141.37 KiB | 2389 keer bekeken ]
|
uitlaat+spruitstuk er op 005 (Medium).JPG [ 146.83 KiB | 2389 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Herbie1303
|
Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 Geplaatst: ma apr 04, 2011 12:51 |
|
|
Superbeetles Monteur |
Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55 Berichten: 47
|
Haha, ja joh zijn bekende probleempjes. Zowel met die slecht passende aftermarket uitlaten, koppelingkabel alsmede het inlaatspruitstuk. Alhoewel, die laatste had ik voorzien alvorens ik het blok ingebouwd heb, maar ik moest toen wel ff opnieuw die dynamo loskoppelen. Vergeet niet, voordat je de motor start, deze eerst ff met losgemaakte ontsteking een aantal keren rond te laten draaien. Dan pompt ie eerst ff overal olie naar toe. Daarna 15-20min laten lopen op 2500 toeren om de nokken te laten harden (als je een nieuwe nokkenas gestoken hebt). En een filmpje maken natuurlijk
|
|
Omhoog |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|