| Forum.superbeetles.nl http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/ |
|
| Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=10&t=254 |
Pagina 7 van 8 |
| Auteur: | superbeetles.nl [ do okt 27, 2011 13:40 ] |
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
No een simpel elektraschema gevonden van iemand die het zelfde aan het maken is: ![]() Hij heeft de dynamo (Generator) ook aangesloten zodat de accu ook weer bij wordt geladen, maar dat deel kan je ook weg laten als je een acculader gebruikt om de accu vol te krijgen. Wat wel slim is is om een oliedrukmeter aan te sluiten. |
|
| Auteur: | WimVW [ zo dec 04, 2011 18:57 ] | |||||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||||||
Hier weer wat nieuws,Ik heb het achter paneel er tussen uit. Het viel mee met de slijptol was het in een paar minuten gebeurd. nu kon ik ook zien dat de hoek bij de binnenkant van de bumpersteun niet zo goed meer was even in plaat uitslijpen en dan inlassen Ik maak het achterpaneel vast met de 4 spatbord bouten die doorsteken bij de motor ruimte maar dat laat ik van de week wel zien met foto,s
|
||||||||
| Auteur: | WimVW [ ma dec 05, 2011 23:03 ] | |||||||
Hoi hoi,hier het vervolg van zaterdag,ik heb een malletje gemaakt van metaal en er in gelast dat ging makkelijk het paste goed en het zit prima. Ook nog even om het panneel vast te zetten,het laswerk met wat strijkkit bewerkt en morgen even in de teer zetten. Dan de steuntjes er op en de gaten door boren in het achter panneel En dan kan de motor er weer in en als het goed gaat zoals het moet kan ik er vrijdag weer mee naar the wall[cruisenight utrecht] En dan wie voor wie het wil zien haal ik het er even uit morgen meer
|
||||||||
| Auteur: | WimVW [ di dec 06, 2011 22:18 ] | ||||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||
Hallo fans de rubbers zitten er aan en het past redelijk Maar ik heb dit van mijn oude achter panneel gemaakt om te kijken of het werkt, als ik het later achter panneel dan zou ik het anders doen. Nu eerst de motor er in en kijken of dit makkelijker gaat Maar dat word donderdag ,en vrijdag heb ik vrij om s"avonds naar the wall te gaan, dan kan iedereen die komt het zien en eventueel advies geven voor als ik het met het anderen panneel wil doen . grt wim
|
|||||||
| Auteur: | WimVW [ do dec 08, 2011 22:38 ] | |||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||||
Hoi lezers,De motor hangt er weer in.het gaat wel makkelijker zonder zo,n achterstuk maaarrrr en naar voren en wiebelen valt toch niet mee in iedergeval een steun op de krik maken die vast kan op het draai plaatje van de krik,zodat ik de motor niet vast hoef te houden onder het rijden sturen enzzzz Maar goed hij hangt en morgen afmaken en s"avonds naar the wall grt wim
|
||||||
| Auteur: | WimVW [ ma dec 12, 2011 0:02 ] | |||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||
Hoi,Nou ik ben naar de Wall geweest en dat ging goed de laatste 5meter duwen[bedankt Jeroen] want hij sloeg af en wilde niet meer starten,je hoorde de startmotor wel zoemen maar niet draaien En ik moest nog achteruit de parkeer haven in,van daar het duwen van 5mtr Met het naar huis gaan even gevraagd of er iemand wilde helpen en ja hoor hadjes zat,1 zetje en hij liep en daar uit gezet.Zondag middag opgekrikt en even bij de startmotor gekeken en ja hoor en starten en lopen,En nu ik toch bezig was maar meteen de originele uitlaat er op gezet ivb met het geluid.later meer want het is nog niet goed met de motor en het[geluid] wie het raad wind de prijs grt wim
|
||||
| Auteur: | WimVW [ di jan 03, 2012 22:18 ] |
Ik haal hem er weer uit na de zoveelste keer Maar hij gaat nu echt open en komt er niet eerder in dan dat hij goed is |
|
| Auteur: | WimVW [ do jan 05, 2012 20:00 ] | |||||||
JJJJJAAA hoor hij is er weer uit rijden.Zondag naar rosmalen bv het er uit halen was in 45min: gebeurd,maar dan moet ik de kachelpotten/uitlaat/dynamo luchtgeleidings plaatwerk over zetten,en dat kost veel tijd. Dus als hij weer klaar is zodat ik niets hoeft over te zetten Ben al begonnen met ontmantelen en het eerste vreemde wat ik tegen kwam water in de vul pijp om olie bij te vullen,en niet een druppeltje maar een straaltje Daar foto,s van gemaakt en dat was het weer voor even,tot de volgen de update.grt wim
|
||||||||
| Auteur: | Ramon 1303 [ zo jan 08, 2012 11:41 ] |
Hoe is de kleur van de olie ?? wit is water.. |
|
| Auteur: | WimVW [ wo jan 11, 2012 23:24 ] | ||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||
Ik heb vanavond de olie afgetapt en die was grotendeels grijs Je kon een grote grijze vlek zien met zwarte olie er omheen. en er zat niet heel veel slijpsel aan de olie aftap moer later weer meer,de koppen en cilinders er af
|
|||
| Auteur: | WimVW [ di jan 17, 2012 23:13 ] | ||||||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||||
Hoi,De cilinderkoppen en cilinders zijn er af,Ik ben nog niets bijzonders tegen gekomen Behalve dan dat sommige kleppen wel een beetje veel speling hadden Maar ik denk niet dat HET GELUID daar van kwam mij kan overtuigen dat het wel kan komen van de te grote klepspeling dan lees ik dit wel
|
|||||||||
| Auteur: | WimVW [ zo jan 22, 2012 0:18 ] | ||||||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||||
En toen begonnen met de bouten en moeren van het carter en het oli dekseltje onder het carter er af geschroefd en toen ik een heel sterk magneetje er bij hield gebeurde het De hele hoop smurrie sprong tegen het magneet aan,dus ijzer toen ben ik gestopt volgende week de 2 helften van elkaar af en dan binnen kijken
|
|||||||||
| Auteur: | WimVW [ di jan 24, 2012 21:05 ] | ||||
| Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||
De foto's zeggen meer dan genoeg Nu de oorzaak nog
|
|||||
| Auteur: | superbeetles.nl [ wo jan 25, 2012 9:49 ] |
Die lagers zien er wel erg versleten uit.. Maar is dat de enige schade? Hier staat een topic over schade aan de krukaslagers: http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=28115 Is een heel ander soort schade, maar staan wel veel (mogelijke) oorzaken vermeld. Jeroen |
|
| Pagina 7 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|