Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 21:20 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi Herbie 1303,Dat van het laten draaien zonder dat hij aan kan slaan had ik al
gelezen :sb_icon_thumb2 maar tog bedankt ,en ja er zit een nieuwe nokkenas in
dus ook even inlaten lopen :mrgreen: en als het goed gaat ook nog een filmpje :D
Maar dat zal wel donderdag worden.grt wim :-W

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 20:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hier alvast een teaser! Er was nog een probleempje met de carburateur, maar de motor heeft gelopen!

Later meer...



Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 13:51 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Wahahaha! Doet me een beetje denken aan de first start van mijn oude 1915cc; door het niet aan willen slaan (maar wel de inlaatspruitstukken vol blijven gieten met wasbenzine) kwam er uiteindelijk een enorme steekvlam uit de uitlaat en stond mijn velg+band een paar sec in de fik (totdat de wasbenzine opgebrand was). Geen schade aan overgehouden, behalve een enigszinds geblakerde remklauw. Ik heb het zelf niet gezien (ik zat in de auto door te starten), maar was schijnbaar wel heftig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 21:51 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hallo mede luchtgekoelden :| ,De motor heeft gelopen[zoals je op het filmpje kan zien] :lol:
Maar nu even niet,want de dynamo laad niet bij en hij liep niet goed.
Nou heb ik 2 carburateurs dus 1 helemaal uit elkaar en alles goed door geblazen en voorzien
van nieuwe onder delen van een revicie setje van paruzi.Deze er op gezet en weer proberen :mrgreen:
maar hij liep nog niet lekker,ook een andere spanningsregelaar er op gezet,maar laad nog niet bij :o
Dus de dynamo van het oude blok er maar afgehaald want die deed het wel.
Vanmiddag nog maar een keer starten maar hij liep voor geen meter,en aangezien die
andere carburateur door bleef lopen omdat de vlotternaald niet afsloot keek ik in
de carburateur en wat zien ik :o ,de asseleratie sproeier weg sb_icon_sad,dus direct
de carburateur er af en in het spruitstuk kijken maar niks :oops: .Loop ik met de carburateur naar de garage
en kijk in het onderdelen bakje[waar de oude onderdelen van de carburateur'sin lagen]en wat zien
ik :oops: de asseleratie sproeier :-W Maar om dat de carburateur er nu toch af was gelijk ook maar de
andere dynamo er op gezet,nog niet klaar maar de accu is ook leeg dus morgen verder [dit keer geen foto's] :mrgreen:
tot de volgende keer groet wim.

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 11:30 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Waarom die dynamo niet ff wegbrengen ter revisie. Ze zetten er nieuwe lagers in, koolborstels en draaien de commutator af. Mja, kost wel 100 euro, maar heb je ook geen verrassingen meer.

Ik heb al zo vaak kapotte regelaars gehad... Een gebruikte regelaar plaatsen heeft niet zoveel zin meer, al die dingen zijn inmiddels al zo oud en gaar dat als ze het al doen je er beter nog twee bij je kunt hebben als reserve. Gewoon een nieuwe A-kwaliteit van Bosch plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 21:35 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Nou hij doet het weer,hij laad bij en de motor loopt goed ;)
Alleen nog niet stationair,dus als ik naar een stoplicht rij dan moet ik remmen
gas remmen gas tot ik stil sta want anders slaat hij af :oops: maar dat
zal wel een kwestie zijn van afstellen :mrgreen:
Alleen heb ik een spagettie uitlaat en die zit zo hoog onder mn achterkant dat
mijn nieuwe motorrubber smelt :evil: en dat stinkt en is ook niet
leuk en niet goed voor het rubber.
Maar goed eerst maar wat rustige km maken om in te rijden :-W
tot de volgende keer. grt wim

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 23:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Even een wat completer filmpje in elkaar geknutseld:


_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di mei 10, 2011 21:12 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hallo mede luchtgekoelde,hier even een berichtje over de motor.
Hij loopt goed,maaaarrrrr :?: iedere keer als ik hem start nadat hij is afgekoeld
dan rateld hij 2 seconden :o,nou heb ik het met die [vuur vreter]van het filmpje
er over gehad en die denkt dat de olie pomp teveel speling heeft,waardoor
hij niet snel genoeg druk op bouwd,heeft iemand van jullie hier ervaring mee :mrgreen:
En kan het veel kwaad om hem te starten :oops: graag lees ik van jullie
groeten .wim

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 11:24 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Ratelen ivm te weinig oliedruk lijkt me sterk. Oliedruklampje moet tijdens starten al wel uit gaan. Of de druk ook echt goed is kom je alleen achter met een echte drukmeter.

Blijft je startmotor niet gewoon hangen? Dat ie het tandwieltje in eerste instantie niet goed terugtrekt. Of komt het duidelijk uit het blok zelf?

Vervang je inloop-olie ook tijdig he; bij de eerste rotaties van een nieuw opgebouwd blok komt er meer troep vrij dan normaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo mei 11, 2011 20:44 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi Herbie,Het ratelen komt echt uit het blok :cry: en het lampje gaat gewoon uit.
alleen als hij goed warm is dan gaat het lampje bij stationair draaien branden,en dat deed de oude
motor niet. :?: Dus heb ik een nieuwe oliepomp en oliedruk/olielampjesensor besteld
een oliedruk meter van vdo had ik al,dus als het binnen is gaan we kijken of het helpt :D
groeten wim.

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 20:34 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Ok oliedruk gemeten bij warme motor en kwam niet hoger dan 1bar :o
Dus zondagmiddag begonnen met het plaatsen van een nieuwe oliepomp.
En dit ging heel goed, mn zelfgemaakte oliepomptrekker werkt prima.
de poelie er af halen met een poelietrekker ging ook goed :lol:
Maaaar toen ik de nieuwe pomp er in zette kwam het aangedreven tandwieltje
ongeveer 1mm buiten het huis uit[daar waar de deksel er op komt] :x
Dus de pomp er weer uitgetrokken[werkt goed] :mrgreen: en hem
naast de oude pomp gelegt. :oops: en toen kwam de aap uit de mouw :(
Het is een heel anderen pomp dan die er uitkomt,het is volgen paruzzi een 26mm
standaart olie pomp voor een 1600 van na bj71.Nou kan het zijn dat de pomp die er uitkomt
niet de goeie is voor deze motor :mrgreen: want die zat er in toen ik het blok kocht.
Maar de nieuwe is ook niet helemaal goed, hij is geen 26mm maar 27.8mm,hij is
in zijn geheel hoger[dikker] de tandwielen zijn 10mm groter en als ik alles op meet dan is hij 2mm te groot :evil:
Dus dat valt nog mee,morgen op het werk hem even onderhanden nemen en 2mm [dunner]maken
Als dit lukt dan dinsdag er weer in zetten :D tot dan grt Wim.


Bijlagen:
nieuwe oliepomp 003 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 003 (Medium).JPG [ 105.91 KiB | 2413 keer bekeken ]
nieuwe oliepomp 004 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 004 (Medium).JPG [ 126.48 KiB | 2413 keer bekeken ]
nieuwe oliepomp 005 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 005 (Medium).JPG [ 115.25 KiB | 2413 keer bekeken ]
nieuwe oliepomp 006 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 006 (Medium).JPG [ 116.89 KiB | 2413 keer bekeken ]
nieuwe oliepomp 008 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 008 (Medium).JPG [ 113.21 KiB | 2413 keer bekeken ]
nieuwe oliepomp 009 (Medium).JPG
nieuwe oliepomp 009 (Medium).JPG [ 124.23 KiB | 2413 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 20:18 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Ja hoor hij zit er weer in,de oliepomp :sb_hangloose ik heb hem met de slijptol wat bij gewerkt :lol:
en dat ging goed,hij zit er weer in en hij draaid goed zonder bij geluid[toen ik hem starte zonder bobinekabel]
De poelie zit er ook op en het plaatwerk er achter ook, nu de uitlaat nog :cry: dit ging de eerste keer niet zo
makkelijk[hij paste niet zo goed] maar dit lukt ook wel weer,morgenavond moet hij lopen :mrgreen: en
zullen we weten of het heeft geholpen :( :| ;) :D tot de volgende keer groet wim.


Bijlagen:
aangepaste oliepomp 001 (Medium).JPG
aangepaste oliepomp 001 (Medium).JPG [ 89.57 KiB | 2407 keer bekeken ]
aangepaste oliepomp 002 (Medium).JPG
aangepaste oliepomp 002 (Medium).JPG [ 97.34 KiB | 2407 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 20:59 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hier het beloofde bericht :cry: De nieuwe oliepomp heeft niet geholpen :evil: hij maakt
de eerste 2 tellen na een koude start nog steeds een rattelend geluit.
Zaterdag met de vw expert, Peter kijken wat nu,maar ik ben bang dat hij er weer
uit moet :oops: Ik heb de nieuwe oliedruk nog niet gemeten,maar na warm rijden ging het
olie lampje niet branden bij stationair draaien maar het leek wel of hij steeds
meer geluid ging maken :( dus hem stil gezet en koud nog maals gestart en nog steeds 2 tellen
ratelen.Dus als iemand een idee heeft laat het weten :mrgreen: grt wim.

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 9:05 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Heb je de klepspeling nog een keer gecontroleerd? Weet je nog wat voor een geluid mijn grijze maakte met die oude stelschroefjes?

Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 21:12 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Zaterdag olie ververst,olie filter schoon gemaakt[resten vloeibare pakking]
Kleppen gesteld, v snaar stakker gezet en de olie plunjers er uit gehaald.
De plunjer die het dichts bij de olie pomp zit zat erg vast :x die hebben we door
het gat van een plug [aan het einde van een olie kanaal die we er uitgedraaid hadden]
naar beneden kunnen duwen,en deze plunjer en het gat waar hij in gaat met
schuurpapier net zolang bewerkt totdat hij lekker heen en weer ging :|
Alles weer in elkaar gezet en gestart [nog steeds het geluid] maar na
olie verversen dachten we dat kan :mrgreen: maar naar huis gereden en
de volgende morgen[zondag] gestart en weer het geluid :evil: :twisted: :cry:
Dus als iemand nog ideeen heeft graag :?: :?: grt wim

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling