Hoe ik de verbinding naar het veerpoottoplager ga maken ben ik nog niet helemaal uit. De krachten drukken het toplager omhoog en naar het midden van de auto. Zoals je je mischien nog kan herrineren op de dragbaan in Belgie heb ik je laten zien dat ik al een goede dwarsverbinding tussen de veerpoten heb.
Een kruisverbinding vanaf de toplagers naar de bovenkant van de chassiskop recht boven de bevestigingspunten van de stabilisatiorstang zorgt dat je chassiskop niet meer kan torderen. Dus niet in de hoeken vooraan van de reservewielbak gebout zoals ik wel eens heb gezien zonder verbinding naar de chassiskop.
Op die manier concentreer je de krachten op een zwak punt waar gegarendeert de lak los gaat laten enz
De ronding van de voorwielkast, het schutbord en het plaatwerk waar de benzinetank aan de zijkanten op ligt verbinden de A-stijl met de bovenkant van de veerpoten.
Om hier ook de krachten uit het plaatwerk van de auto te halen wil ik dus ook de verbindingen maken tussen de buis van de A-stijl en bovenkant veerpoot. Ik wil geen knikken in deze verbindingen dus mischien word de onderste verbinding wat hoger op de A-stijl geplaatst. Ik wil alleen een gat in het dashbordplaatwerk voor de bovenste verbinding en het onderste gat alleen door het plaatwerk tussen de wielkast en de benzinetank. De wilekast en het schutbord wil ik intact laten. Wanneer ik door het schutbord MOET gaan dan las ik een grotere diameter pijp in het schutbord waar dan de kooiverbinding doorheen komt. Net zoals het gat waar de stuurstang doorgaat met desnoods een rubberafdichtring er omheen.
Ik heb de 1303 nu zover uitelkaar dat ik allees goed kan opmeten.
Al het plaatwerk wordt op veel punten volledig algelast dit geeft ook al een hoop extra stevigheid. + Mijn auto is straks opgebouwd uit nieuw plaatwerk en dus niet bros door roest of slap door 30 jaar krachten opvangen.