Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schakelen, starten en bijgeluiden!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 14:35 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: do jun 11, 2009 16:20
Berichten: 8
Na mijn voorsteltopic nu ook maar meteen een vragenlijstje droppen:

* ik heb geconstateerd dat de auto soms een beetje sputtert. meer gas geven helpt, hij pakt dan weer op. dit is vooral bij koude motor, bij warme motor komt het alleen voor als ik bij lage toeren veel gas geef. ik verdenk de automatische choke een beetje. ik heb gezien dat de stelschroef het 'trapje' niet raakt als de choke nog niet ingeschakeld is. ik moet er wel bijzeggen dat ik niet 100% weet wanneer de laatste beurt geweest is. dat wil ik binnen 2 weken gaan uitvoeren.. wat zouden jullie als eerste checken?
* tijdens het rijden komt er vanachter een bijgeluid. (alsof er een wiel aanloopt, maar dan met een slag erin) hoe harder ik rijd, hoe frequenter het wordt. bij het intrappen van de koppeling verwijnt het volledig. schakelen gaat verder redelijk vloeiend. ( op het versleten busje onder de pook na, zet hem er vanavond in )
* als ik rechtuit rij hoor ik een gebrom, wat ook voelbaar is in de auto. als ik een lange bocht neem naar rechts verdwijnt het, bij rechtuitrijden komt het weer terug!

graag jullie visie hierop, alvast mijn dank..

gr richard


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen, starten en bijgeluiden!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 15:34 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

Misschien kan je even kijken of de centrale as-moeren goed vast zitten.. Als die los zitten krijg je ook vreemde bijgeluiden bij het rijden. Dat kan dan namelijk ook klinken alsof er iets aanloopt en ook in bochten kan het geluid verschillen. Als je een goede (moment)sleutel hebt is dat redelijk snel na te kijken. Even de auto opkrikken, wiel er af, splitpen er uithalen, wiel er weer op (werkt alleen als je een (origineel) wiel hebt waarbij de naaf van de remtrommel door het wiel heen steekt), auto laten zakken, op de handrem, eventueel iemand er in die de rem nog aantrapt, en dan aandraaien. In principe zo vast mogelijk, officieel 350NM.

Grt,
Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen, starten en bijgeluiden!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 19:24 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: do jun 11, 2009 16:20
Berichten: 8
bedankt, ga ik op mijn lijstje zetten.
is het raadzaam om de moeren bijtijds te checken, of zouden ze loszitten door een eerdere reparatie?

gr, richard


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen, starten en bijgeluiden!
BerichtGeplaatst: ma jun 15, 2009 19:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

Je hoeft niet regelmatig te kijken of de moeren nog vast zitten. Er zit namelijk een splitpen in die er voor zorgt dat de moeren niet los kunnen gaan. Wel is het goed om in de gaten te houden of de splitpennen nog goed zijn en of ze er natuurlijk nog in zitten.. Mochten ze nu los zitten, dan komt dat door een voorgaande "sleutelaar".. :)

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelen, starten en bijgeluiden!
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 13:01 
Offline
Superbeetles Beginner

Geregistreerd: do jun 11, 2009 16:20
Berichten: 8
even een update:

Er bleek inderdaad een centrale asmoer los te zitten. Helaas al wel een tijdje, waardoor het bijgeluid maar deels weggenomen is. waarschijnlijk heeft de trommel wat slijtage opgelopen.

Binnenkort een nieuwe monteren.
Ook zat er speling op de linker wiellager, maar die maakte alleen een licht brommend geluid.

Dus binnenkort laat ik dit samen met de (nog originele) benzineleidingen vervangen.

Ik doe graag een hoop zelf maar dit zijn klusjes die ik liever laat doen ;)

gr richard


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling