|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Airspeed
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: ma feb 16, 2009 19:57 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 23:17 Berichten: 72
|
Racy! Like it! Mann günnt sich ja sonst nichts
_________________ 1303 '75
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 13:01 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
1 minuut geleden kwam ook het pakketje uit Engeland met de kooi bevestigingsdelen. Kan ik gelijk verder met de kooi.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 13:36 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
Ziet er erg goed uit! Die stoel + gordel zal wel super zitten tijdens een bochtige race!
Heb je trouwens een deadline wanneer de auto (straat)circuit-klaar moet zijn?
Grt, Jeroen
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 13:44 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
1 mei meeting Hannover.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Airspeed
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 20:30 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 23:17 Berichten: 72
|
Blizzard schreef: 1 minuut geleden kwam ook het pakketje uit Engeland met de kooi bevestigingsdelen. Kan ik gelijk verder met de kooi. Foto!! Wel opmerkelijk dat je blijkbaar geconcludeerd hebt dat kooi/buisdelen incl. verzending vanuit engeland nog gunstiger is als in nl kopen. Dus de vraag: waar gekocht? Mss is het ook wel wat voor mij want ik ken ook nog iemand die tig kan lassen
_________________ 1303 '75
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 21:03 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Ik heb alleen de delen op de volgende foto voor de kooi in Engeland gekocht. Aangezien ik een bestaande OMP kooi ga aanpassen wou ik de bevestigingspunten die nog gemaakt moeten worden hetzelfde hebben als de rest van de kooi. Op ebay vind je haast geen OMP spullen, hetzelfde geld overigens voor andere raceonderdelen merken. Deze merken leveren alleen via geselecteerde dealers. Het bedrijf waar ik deze delen heb gekocht is 1 van de 2 dealers in Engeland en leveren het complete asortiment. Ik heb ze daar gekocht omdat ik diverse dingen in 1 keer ging kopen en dat scheelt weer in de gecombineerde portokosten. Het bedrijf heeft ook een reguliere site waar je kan bestellen. http://www.ybracing.co.ukDe gordels die ik gekocht heb komen van de volgende verkoper. http://stores.ebay.de/Rennsport-shop_W0 ... idZ2QQtZkmSite van het bedrijf. http://www.rennsportshop.comIk wou eerst een setje OMP gordels maar die zijn 55 euro per gordel duurder. Zie de site van YBracing. De gordels hebben dezelfde specificaties en zijn beide FIA goedgekeurd. Dan maar niet een lullig naaiembleempje met OMP op de gordels. Dit prijsverschil vond ik net ff te groot voor 2 gordels. De gordels die ik nu gekocht heb zijn heel netjes afgewerkt. Voordat ik de aanbieding op ebay zag had ik nog nooit van het merk Beltenick gehoord. De stuurnaven heb ik bij de volgende verkoper gekocht. Deze verkoopt ook nog ander spul. Misschien vind je daar nog wel wat anders leuks. http://stores.ebay.de/jessyundjustin_W0 ... 2018QQtZkmOf het goedkoper is in Nederland? Ik heb geen idee. Ik ben echt een Ebay koper. Klik, en gekocht. Paypal, nog een klik en het is betaald.
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op wo feb 18, 2009 9:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Grietje
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 22:53 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: do jan 15, 2009 22:44 Berichten: 75 Woonplaats: Almere / Zeeland
|
Met die rolkooi ben ik volledig met je eens! Ik vind het ook zeer interessant, aangezien ik mijn overgebleven AX eigenlijk ook wil voorzien van een kooi. Ik ben zelf namelijk over de kop gegaan met een AX, zonder kooi, en ik heb nu geleerd dat er dus helemaal geen snelheid voor nodig is.... Beetje ongeluk is genoeg (zie me voorstel topic voor fotos..)
Ik heb geluk gehad, maar wil het niet nog een keer tarten, dus was aan het zoeken voor een kooi voor mn andere AX. Maargoed, iedereen raad het af omdat de auto dan nog stijver word, en hij dan straks helemaal niet meer te controleren is. Ben jij daar niet bang voor?
|
|
Omhoog |
|
|
Airspeed
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 23:03 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: zo dec 16, 2007 23:17 Berichten: 72
|
Grietje schreef: Ik heb geluk gehad, maar wil het niet nog een keer tarten, dus was aan het zoeken voor een kooi voor mn andere AX. Maargoed, iedereen raad het af omdat de auto dan nog stijver word, en hij dan straks helemaal niet meer te controleren is. Ben jij daar niet bang voor? Wat een enorme onzin zeg! Wil je please please please het woord AX niet meer gebruiken?
_________________ 1303 '75
|
|
Omhoog |
|
|
Grietje
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: di feb 17, 2009 23:13 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: do jan 15, 2009 22:44 Berichten: 75 Woonplaats: Almere / Zeeland
|
Airspeed schreef: Grietje schreef: Ik heb geluk gehad, maar wil het niet nog een keer tarten, dus was aan het zoeken voor een kooi voor mn andere AX. Maargoed, iedereen raad het af omdat de auto dan nog stijver word, en hij dan straks helemaal niet meer te controleren is. Ben jij daar niet bang voor? Wat een enorme onzin zeg! Wil je please please please het woord AX niet meer gebruiken? AX AX AX AX AX AX AX AX Tis niet eens een woord, maar 2 letters! Maar hoezo onzin dan? even er van uitgaande dat t wel een dagelijkse auto moet zijn en niet alleen op circuit :p
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo feb 18, 2009 8:58 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Je schreef het ook al een paar berichtjes terug dat doordat je het chassis stijver maakt (door middel van een kooi) de auto een slechtere wegligging zou krijgen. Dat vinden Airspeed en ik dus onzin. Het tegendeel is eerder waar. Zolang je het zwaartepunt maar laag houd. Daarom dacht ik er al aan om de voorste omrolbeugel te laten vervallen. Ik plaats de kooi juist om een betere controle over m'n wielophanging te krijgen zodat ik beter kan merken wat een bepaalde afstelling met mijn auto doet. De vering is het enige wat mag bewegen en niet de rest van de auto. Ik schreef eerder al. Wat heb je aan stuggere veren, goede schokdempers en stijvere stabilisatorstangen wanneer de rest van de auto heen en weer wokkeld / tordeert. Daarom heeft b.v. een cabrioversie van de meeste merken auto's ook een slechtere wegligging dan de dichte versie met een stijvere carrosserie constructie. Een carrosserie / chassis constructie van een kever kan wat mij betreft ook wel wat stijver. Zet maar eens een krik onder 1 voorwiel en krik het wiel 20 cm. omhoog en doe je deur maar eens open en dicht. Dat gaat dan niet meer zo gemakkelijk. Hetzelfde gebeurt wanneer je stuggere veren monteert in een auto en je daarmee diagonaal over een snelheidsdrempel rijdt of over de curbstones op een circuit. Het plaatwerk van je auto krijgt dan heel wat krachten te verwerken. Een kooiconstuctie kan die krachten overnemen om de carrosserie te ontzien. Ik las straks de nieuwe carrosserie op bepaalde punten ook volledig door, ipv om de 2 a 3 cm. een puntlas te plaatsen. Ook dit maakt al een wereld van verschil in stijfheid.
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op di feb 24, 2009 18:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Grietje
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo feb 18, 2009 12:12 |
|
|
Superbeetles Specialist |
|
Geregistreerd: do jan 15, 2009 22:44 Berichten: 75 Woonplaats: Almere / Zeeland
|
W8 ff, ff wat recht zetten Ik bedoel niet dat de wegligging minder word, of athans dat is niet wat ze gezegt hebben. Wat ik begreep (en dat kan ik vast mis hebben hoor:d maar ik probeer het gewoon te begrijpen/meer inzicht te krijgen) Is dat je door een auto op stugger onderstel te zetten + voorzien van doorlassen en kooi zijn limiet wel hoger legt, maar, dat het limiet zich dan 'minder aankondigd'. En van een paar slalomrijders begrijp ik dus dat ze de kooi aan de voorkant bouten zodat ze met natweer deze los kunne halen, omdat met natweer hoe stugger hoe meer uitbreken is... Dus ze laten hem express wokkelen zodat ie minder glijd (van voor, onderstuur wil je niet) maar goed ik weet ook eigenlijk uit ervaring dat een auto met alles stijf miss met nat weer sneller uitbreekt maar het is ook wel makkelijker te controleren dan dat een standaard auto uitbreekt... Achja:D maja goed, dagelijkse auto, wel met stug onderstel, kooi of niet?
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:24 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Wanneer ik andere rijeigenschappen wil, monteer ik andere stabilisator stangen of verstel deze. Verder zet ik m'n schokdempers op de gewenste stand. Het waren dan wel oude Alfa's maar ik heb slalom (Alfasud Ti QV 1700), drift (Alfetta 2.1 Savali) en circuit auto's (Alfasud sprint 1700 qv) gehad en omgebouwd. Nog nooit heb ik gehoord van een auto waar de wegligging beter werd door een slappe oncontroleerbare constructie. Behalve een A-Ford. Vandaag trouwens met het tweede stoelframe bezig geweest. Ik kwam er achter dat het wel heel erg krap word met 2 OMP stoelen naast elkaar. De oren van de stoel ter hoogte van de schouders zijn 60 cm. breed. De binnenruimte van de auto tussen de B-stijlen ter hoogte van de deurslotknopjes is 120 cm. Wil ik de stoelen hoger monteren dan wordt het nog krapper omdat de B-stijlen naar binnen toe staan. Wanneer ik de bestuurdersstoel zover mogelijk naar de middentunnel wil plaatsen om zo recht mogelijk voor het stuur en de pedalen te zitten kan ik maar 1 Racestoel plaatsen. De bijrijderstoel moet dan maar een recaro worden of gewoon helemaal geen bijrijderstoel kan natuurlijk ook.
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op di feb 24, 2009 18:11, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo feb 18, 2009 19:45 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: wo feb 18, 2009 21:08 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Ha ha, Of andersom. Ik ben 2 meter lang. Wat ook nog een optie is om 1 stoel lager dan de andere te zetten net als in een WRC rallyauto. De B-stijlen in deze 1303 zijn bekleed. De nog te bouwen 1303 blijft kaal van binnen en daar heb ik de strip die de bekleding vast houdt al weggeslepen. Zonder bekleding win ik ook weer 2 cm. Ik heb zostraks de kale carrosserie nog ff van binnen opgemeten. Ik denk dat ik de velsrand waar de B-stijl aan de binnenkant van de kever is gelast ook nog wegslijp en dan ipv. puntlassen 1 las van boven tot onder ga lassen. Bij een spaarkever zit er een rubber beschermhoes om deze rand. Ik bedoel de 1 cm hoge rand van dorpel tot dak rechts op de foto . Hoe dan ook deze stoelen komen in mijn Racy 1303.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 1975 kopzorgen Geplaatst: za feb 21, 2009 10:26 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Nu weer verder met de rolkooi. Eerst nog maar ff een paar tekeningetjes gemaakt van hoe het moet worden. Let niet op schaal of maatvoering, daar klopt helemaal niks van het is alleen om weer te geven waar de buizen komen te lopen. Het kruis komt in de B-stijl omrolbeugel en niet tussen de achterschokdempers en de bovenkant van de B-stijl omrolbeugel. Na de stoelen in de auto te hebben gepast zag ik dat er genoeg ruimte voor is om het kruis dus achter de stoelen te plaatsen. Ik was eerst van plan het kruis te plaatsen zoals op de volgende tekening is afgebeeld. Het kruis achter de stoelen en de kruizen in de deuropening worden uitneembaar.
_________________ Liever gelast dan geleast!
Laatst bijgewerkt door Blizzard op wo feb 25, 2009 23:03, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|