|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: vr aug 20, 2010 23:48 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Nou dat heb ik geweten apk bij een banden bedrijf ,hij is dus weer afgekeurd,waarom Nou dat zal ik vertellen . 1 boutgaten dicht gelast 2 bouten ontbreken in chassie 3 stuurkogel hoesje stuk 4 uitlaat lek 5 accu los 6 voorruit ontwaseming defect 7 ruitensproeier defect uitleg! 1 er zitten 2 gaten onder de achterbank l+r in de hoek 6mm en volgens hem moeten daar 2 bouten in??????? 2 dat zijn dan die 2 bouten onder de achterbank.??? 3 het hoesje is inderdaat stuk 4 ik kon niets vinden bij de uitlaat ? 5 accu zat los,ik moest de 13mm bout iets vaster draaien 6 ze wisten niet welke schakelaar 7 ze wisten weer niet welke schakelaar. . tot zover de uileg over mijn apk . ik heb al nieuwe stuurkogel hoesjes dus die er op de accu zit ook vast ze overtuigen dat er geen 2 bouten onder de achterbank horen en dat er dus geen gaten dicht gelast zijn waar nog bouten door moeten en op nieuw proberen ,jullie lezen het wel of doei.
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: wo aug 25, 2010 20:49 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
APK Het is gelukt voor 2jaar Maar ik moet even uitleg geven waarom die keurmeester zo bang was Hij had 2weken geleden 4punten verloren bij 1 apk van een amerikaan en dat houd in dat hij nog 1punt over had,dus als hij bij de kever 1 dingetje over het hoofd zou zien en een steekproef zou krijgen dan was het over en uit voor een half jaar keuren dus vandaar zijn onzekerheid,maar ik heb hem kunnen overtuigen dat hij goed was Dus afgemeld en geen steekproef dus 2jaar geen last nu ga ik hem schilderen maar eerst een beetje glad maken foto,s en verhaal hier van later. doei.
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: wo sep 08, 2010 19:51 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hoi hier weer wat nieuws over de gele.ik heb de binnenkant kaal gemaakt ook de antie dreun platen er uit ,en in de rls gezet,na dat dit gedroogd was heb ik de bijrijders kant in de hamerslag verf gezet. De bekleding komt waarschijnlijk niet meer terug van de buiten kant heb ik alles verwijderd wat er af kan en toch blijven rijden,nu wil ik eerst het deel tussen de spatborden en onder de ramen op nieuw geel maken en dan de rest zwart maar dit zal nog wel even duren.
Bijlagen: |
de gele kever 001 (Medium).JPG [ 157.97 KiB | 2051 keer bekeken ]
|
de gele kever 002 (Medium).JPG [ 143.59 KiB | 2051 keer bekeken ]
|
de gele voor het schilderen 003 (Medium).JPG [ 147.17 KiB | 2051 keer bekeken ]
|
de gele voor het schilderen 002 (Medium).JPG [ 138.95 KiB | 2051 keer bekeken ]
|
de gele voor het schilderen 001 (Medium).JPG [ 134.91 KiB | 2051 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: ma okt 04, 2010 21:55 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hier ben ik weer [na 2 weken vakantie] . Ik heb de gele binnen gezet[en de rode cabrio onder een hoes buiten] Ik ben begonnen met het achter spatbord er af tehalen en kijken wat hier tevoorschijn komt. Nou het valt mee,een deel wat ik al van af de binnenzijde hebt gerepareed ziet er van deze kant anders uit .Plus het uiteinde van de dorpel die een beetje veel open is .Maar zoals je op de foto's kan zien heb ik hier al malletjes voor gemaakt,alles kaal geslepen,de binnenkant van de dorpel zover als ik bij kon ingesmeerd met teer.En morgen lassen. De torsievering moest ook los dus hier komen gelijk nieuwe rubbers in.NU heb ik een vraag, op de foto kan je zien hoe ver mijn veerblad naar beneden komt nadat ik hem langs het nokkie heb gebogen.DE vraag is komt mijn veering bv 2cm lager als ik dit veerblad 2cm omhoog er op zet .Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen lees ik het graag Word vervolgd.
Bijlagen: |
gele kever 011 (Medium).JPG [ 128.7 KiB | 2025 keer bekeken ]
|
gele kever 013 (Medium).JPG [ 136.75 KiB | 2025 keer bekeken ]
|
gele kever 014 (Medium).JPG [ 150.98 KiB | 2025 keer bekeken ]
|
gele kever 002 (Medium).JPG [ 126.01 KiB | 2025 keer bekeken ]
|
gele kever 003 (Medium).JPG [ 133.6 KiB | 2025 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
Laatst bijgewerkt door WimVW op ma okt 04, 2010 22:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: ma okt 04, 2010 22:04 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: ma okt 04, 2010 22:07 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Handig die tabel maar wat als je hele torsie staaf er uit is En je kan de vertanding niet zien als je dat veer blad er weer op schuift Dus hoe moet het.
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: di okt 05, 2010 11:44 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Zit de torsiestaaf nog in de veerplaat vast? Zoja markeer dan de positie van de torsiestaaf met een stukje tape of een viltstift. trek nu de torsiestaaf uit de veerplaat. Een beetje kruipolie wil wel helpen om de boel los te krijgen. Maak nu de vertanding van de torsiestaaf goed schoon en roestvrij en vet deze in. Het werkt gemakkelijker als alles gangbaar is. Monteer nu aan beide kanten de veerplaten onder dezelfde hoek aan het chassis. Monteer nu de complete wielophanging en monteer alles in en aan de auto wat er uiteindelijk inkomt. B.v zware supwooferkast, wel of geen achterbank, accu achterin of voorin enz. Pomp beide achterbanden even hard op en zet de kever op een vlakke vloer. Meet nu de hoogte vanaf de vloer naar de torsiestaafkoker aan beide kanten van de kever.
Als je de kever achter wil verlagen zul je eerst de voorkant ook moeten verlagen. Zodat de juiste casterhoek blijft behouden. Is de voorkant 5 cm. verlaagt dan moet je de achterkant dus ook minimaal 5 cm. verlagen. Een 1303 die aan de voorkant meer is verlaagt dan de achterkant krijgt een heel erg zenuwachtig stuurgedrag en het stuur komt na een bocht niet meer uit zich zelf terug naar de rechtuitstand.
Het oog wil ook wat dus kijk hoeveel ruimte er tussen de voorband en en de spatbordrand zit. Meet nu aan de achterkant de ruimte op en trek de ruimte van de voorkant hier van af. Kijk nu in de tabel hoeveel tanden je binnen en buiten moet verdraaien om op de gewenste hoogte uit te komen. Monteer de veerplaat in de nieuwe stand in het chassis en zet de veerplaat aan de andere kant in dezelfde hoek in het chassis. Monteer nu weer de complete wielophanging en meet links en rechts de hoogte vanaf de grond naar de torsiestaafkoker. Als rechts ten opzichte van links nu 1,5 cm. hoger staat en de hoogte van de linkerkant is goed dan moet je de torsiestaaf aan de rechterkant aan de binnen kant 3 tanden links omdraaien (verhogen) en aan de buitenkant 3 tanden met de klok mee draaien (verlagen). Staan links en rechts nu op gelijke hoogte maak dan een proefritje en controleer of de kever niet zenuwachtig stuurt en of het stuur zelf weer naar de rechtuitpositie komt. Wil je de rechtuitstabiliteit verbeteren verlaag dan de achterkant aan beide zijdes nog een cm. Nou zal het in een straat 1303 met originele torsiestaven niet zo nouw komen maar in mijn geval met Porsche 944 S2 torsiestaven en een dus veel stuggere vering heb ik wel 5 keer alles los moeten halen en weer opnieuw monteren voordat ik tevreden was.
Nu de hoogte goed is afgesteld moet de sporing en het camber achter ook nog worden afgesteld. Het is zelf te doen maar aangezien je vroeg hoe te verlagen lijkt het me verstandig de hele wielophanging uit te laten lijnen bij een specialist.
Sucses.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: di okt 05, 2010 21:10 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Blizzard bedankt voor de uitleg,maar ik heb alles er uit gehaald Het [veerblad] ging er makkelijk af ,en het is zo'n dichte met zo'n lange buis er aan .dus kon ik zo al zo niet zien hoe deze er op zat Want ik kan mij herinneren dat er ook veerbladen zijn met een open kant zodat je de vertanding kon zien en deze dus kon markeren met een centerpunt.En toen heb ik de torsie staaf er ook maar uit getrokken Want ik moest er bij om de hoek van de dorpel te lassen.Dus als je nog een oplossing weet.Is het niet zo dat als ik het veerblad 3cm omhoog zet ten opzichte van de oude stand ,de kever dan 3cm naar beneden gaat Ik lees het graag.bedankt. ps op de foto lijkt het net of het plaatje met kit zit geplakt maar ik heb hem eerst vast gelast en toen met strijkkit de randen afgesmeerd. morgen verder.
Bijlagen: |
gele gelast 001 (Medium).JPG [ 127.74 KiB | 2016 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Blizzard
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: di okt 05, 2010 23:05 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: zo feb 17, 2008 22:01 Berichten: 259 Woonplaats: Groningen
|
Wat ik bedoel met markeren met een stukje tape of marker hoeft natuurlijk niet aan de kant waar de vertanding zit het kan ook aan de andere kant waar de torsiestaaf uit de veerplaat komt. Ik zet altijd 1 streepje op de torsiestaaf en verdraai deze steeds 1 tand in de veerplaat en zet op de rand van de koker van de veerplaat dan een streepje recht tegenover het streepje op de torsiestaaf. Wanneer je na het bepalen van de gewenste verlaging b.v. 4,4 cm = 8 tanden moet verdraaien aan de buitenkant tel je de streepjes en maak je het 8de streepje wat langer. Trek de torsiestaaf uit de veerplaat en steek de torsiestaaf met het streepje erin recht tegenover het 8de streepje op de veerplaat. Het zelfde kun je ook voor de binnenkant doen plak een stukje schilderstape aan het chassis en verdraai de veerplaat samen met de torsiestaaf steeds 1 tand in het chassis en zet een treepje bij elke tand. Draai de binnenkant 8 tanden de andere kant op en je bent klaar. Door het werken met markeringen kun je veel sneller werken en maak je minder snel fouten door per ongeluk een tand over te slaan bij het voelen naar de volgende stand.
In het kort. - Monteer gewoon de gehele wielophang links en rechts - meet het verschil in hoogte tussen links en rechts - Zoek in de tabel op hoe je 1 kant net zo hoog krijgt als de andere kant - Meet nog een keer de hoogte en bepaal je gewenste verlaging. - Kijk in de tabel hoeveel tanden je moet verdraaien om de gewenste hoogte te krijgen - Monteer de gehele wielophanging in de nieuwe stand en meet links en rechts of de hoogte gelijk is. - Maak een proefrit en controleer of de kever nog goed stuurt. - Betere rechtuit stabiliteit nodig, verlaag de achterkant of verhoog de voorkant.
_________________ Liever gelast dan geleast!
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: zo okt 10, 2010 20:47 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Hallo fans,1 kant zit de torsie vering er weer in/op en ik heb hem ongeveer 3cm hoger gedaan dan zoals hij zat. Ik heb hem wel op z'n wiel gezet maar kon nog niet echt zien hoeveel hij gezakt is. Het voor en achter spatbord zijn er af en de wiel kasten zijn weer netjes geteerd met tectiel. De spatborden zelf ook weer mooi zwart van binnen en bij het voor spatbord 3 bout gaten gerepareerd[gelast]. Een paar plekken geplamuurd en nu nog strak maken Dit komt niet zo nouw want het word toch schilder werk Als het lukt deze week 1kant schilderen.PS de kleur stelling word anders ,hij word zijdeglans zwart onder de sierlijst en geel daar boven En dan naar de anderen kant wie weet wat daar te voorschijn komt
Bijlagen: |
DE GELE VW 002 (Medium).JPG [ 119.57 KiB | 2003 keer bekeken ]
|
DE GELE VW 001 (Medium).JPG [ 142.05 KiB | 2003 keer bekeken ]
|
DE GELE VW 003 (Medium).JPG [ 118.35 KiB | 2003 keer bekeken ]
|
geel zwart 002 (Medium).JPG [ 147.54 KiB | 2003 keer bekeken ]
|
geel zwart 001 (Medium).JPG [ 83.83 KiB | 2003 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: wo okt 13, 2010 20:56 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Ok 1 kant klaar Ziet er aardig uit niet perfect maar dat hoeft ook niet .2maal gerold en hier en daar wat met de kwast. De wielen en de treeplank er op en hem omgedraaid voor de andere kant,nu kon ik ook zien hoe die gezakt was en het lijkt aardig op hoogte,maar dit kan ik pas goed zien als de andere kant ook gezakt is. Hij staat nu aardig scheef Nu de andere kant behandelen,ben benieuwd wat hier te voorschijn komt volgende keer hier foto's van.
Bijlagen: |
de gele schilderen 001 (Medium).JPG [ 92.62 KiB | 1994 keer bekeken ]
|
de gele schilderen 002 (Medium).JPG [ 106.7 KiB | 1994 keer bekeken ]
|
de gele schilderen 004 (Medium).JPG [ 96.01 KiB | 1994 keer bekeken ]
|
de gele schilderen 006 (Medium).JPG [ 101.34 KiB | 1994 keer bekeken ]
|
de gele schilderen 007 (Medium).JPG [ 105.07 KiB | 1994 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: do okt 14, 2010 8:45 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: do okt 14, 2010 20:43 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
nee 1keer dinsdag avond en 1keer woensdag ochtend t was paardemarkt dus was ik vrij Hij staat alweer met de voetjes van de vloer en het achter spatbord is er al af morgen kijken wat er gedaan moet worden In iedergeval moet ik 2 spatbord moeren opnieuw in lassen de rest volgd doei.
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
superbeetles.nl
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: vr okt 15, 2010 9:13 |
|
|
Site Admin |
|
Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02 Berichten: 765 Woonplaats: Utrecht
|
|
Omhoog |
|
|
WimVW
|
Berichttitel: Re: 1303 Cabrio en 1303 sedan van WimVW Geplaatst: zo okt 17, 2010 20:59 |
|
|
Superbeetles Super Expert |
|
Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27 Berichten: 173
|
Nou de anderen kant Dat heb ik geweten,+- 4uur bezig geweest met het los krijgen van de 4 bouten van de torsiestaaf deksel ,alles geprobeerd van heet stoken tot vast lassen ,maar de aanhouder wint alles los en op de foto's zie je dat het heel hard nodig was,[als de apk meester dit had geweten] Ook 2 bout gaten van het achter spatbord gerepareerd en dat was ook weer spannend, want na het slijpen van een gat voor een plaatje met moer zie ik een dikke draden bos lopen op de plek waar ik moest lassen Maar ook weer opgelost met een stukje brandvertragend spul er achter en lassen maar,ook weer klaar. Nu alles roest vrij maken kitten en gronden en dan met de kwast in smeren met boddycoating ,dan schuren en plamuren en rollen maar. [word vervolgd].
Bijlagen: |
de anderen kant van de gele-zwart 002 (Medium).JPG [ 145.64 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
de anderen kant van de gele-zwart 004 (Medium).JPG [ 144.85 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
de anderen kant van de gele-zwart 006 (Medium).JPG [ 111.39 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
de anderen kant van de gele-zwart 007 (Medium).JPG [ 115.99 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
de anderen kant van de gele-zwart 008 (Medium).JPG [ 106.89 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
de anderen kant van de gele-zwart 010 (Medium).JPG [ 96.14 KiB | 1974 keer bekeken ]
|
_________________ Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.
|
|
Omhoog |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|