Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 11:43 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Als ik het goed begrijp gaat hij het geluid dus maken op het moment dat de motor aanslaat (dus niet tijdens het starten met de startmotor)?
Kun je niet een geluidsopname plaatsen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 22:09 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Ik heb afgelopen woensdag even een filmpje gemaakt.


Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 22:13 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Ik had een heel verhaal over oliedruk e/d maar bij het maken van de foto's kwam ik er achter
dat mn tank lekt dus even wat anders aan mn hoofd doei
:( :evil: :twisted: :x :cry:


Bijlagen:
oliedruk meter 014 (Medium).JPG
oliedruk meter 014 (Medium).JPG [ 136.48 KiB | 2357 keer bekeken ]
oliedruk meter 013 (Medium).JPG
oliedruk meter 013 (Medium).JPG [ 148.15 KiB | 2357 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 21:13 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi dames en heren ,we hebben hem :evil:
De boosdoener :oops: maar het is wel een beetje mijn eigen schuld :?:
Ik wilde mijn oliedrukmeter onder het dashbord vast zetten,daar zat al een schroef
met een draadje er omheen als massa,maar die schroef stak er nog een stuk uit.
Dus ik denk nu ik er toch aan moet werken doe ik het gelijk netjes,met
een kabel schoentje, het metertje met het zelfde schroefje vast zetten
en het schroefje er helemaal indraaien :oops: :oops: en dat lukte.
Starten en de oliedrukmeter deed het goed stationair 1bar,met iets gas 3bar en met meer gas 4/5 bar.
Maar hij begon wel steeds meer naar benziene te ruiken :x ,toch maar eerst even eten
en toen weer kijken :twisted: en ja hoor de druppels benziene kwamen onder de auto
uit.Dus snel de tank leeg gemaakt met een slang en zuigen :o en in de chemo emmer
laten lopen[dit was het enige waarvan ik zeker was dat het tegen benziene kon].
Vanmiddag even de tank er uit gehaald en ja hoor daar was de boosdoener[zie foto's]
Dus nu eerst de tank repareren,en gelijk er onder in de menie zetten want daar zit
wel wat roest :o .En dan weer verder met het echte probleem :mrgreen: daar over later meer.grt wim


Bijlagen:
lekke tank 001 (Medium).JPG
lekke tank 001 (Medium).JPG [ 116.42 KiB | 2351 keer bekeken ]
lekke tank 002 (Medium).JPG
lekke tank 002 (Medium).JPG [ 97.04 KiB | 2351 keer bekeken ]
lekke tank 003 (Medium).JPG
lekke tank 003 (Medium).JPG [ 110.68 KiB | 2351 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 19:37 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hallo fans, :lol: Het repareren van de tank is goed verlopen :mrgreen: het lassen
alleen was wel'1' tel werk :o alleen de tank zover krijgen dat je hem kunt lassen
kost iets meer tijd,maar het is gelukt en netjes ook.En eigenlijk was het maar goed dat
dit gebeurd is want er zat aardig wat roest onder de tank,dus dit ook maar meteen aangepakt.
Alleen na de eerste start weer het geratel :| :cry: :evil: [maar ik had niet anders verwacht]
en nu kon ik op de oliedrukmeter kijken,en bij koude motor 1,5 stationair 2/3 met wat gas
en 5 bij meer gas met een meter die tot 5bar gaat.Dus toen maar warm gaan rijden
en nog meer op de meter kijken :evil: met het reseltaat 0,5 bij stationair 1/2 bij wat gas
en 3/4 bij meer gas,dus wel een stuk minder :x En nu de beslissing genomen HIJ GAAT ER WEER UIT
en dan kijken of we iets kunnen vinden,by the way hij is er al uit :lol:
volgende keer meer hier over grt wim vw


Bijlagen:
tank lassen en motor er uit 001 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 001 (Medium).JPG [ 91.8 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 002 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 002 (Medium).JPG [ 129.88 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 006 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 006 (Medium).JPG [ 100.22 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 009 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 009 (Medium).JPG [ 135.15 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 012 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 012 (Medium).JPG [ 132.03 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 016 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 016 (Medium).JPG [ 121.29 KiB | 2322 keer bekeken ]
tank lassen en motor er uit 017 (Medium).JPG
tank lassen en motor er uit 017 (Medium).JPG [ 142.56 KiB | 2322 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 22:13 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi lezers,De nieuwe motor is er uit en de oude word weer
compleet gemaakt om in te bouwen,kijken of we van de week weer kunnen rijden :sb_hangloose
grt wim.


Bijlagen:
oude en nieuwe motor 001 (Medium).JPG
oude en nieuwe motor 001 (Medium).JPG [ 100.83 KiB | 2306 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 17:22 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 14, 2007 19:08
Berichten: 130
Woonplaats: Den Burg (TEXEL)
Lijkt alsof er een lager wat versleten is , mijn kever had dat ook s,ochtends starten en ratelde wat , was wel meteen weer over maar starten met koude motor gaf wat ratelen.
blok is uit elkaar geweest en toen bleken een paar drijfstang lagers beschadigt , alle lagers toen vervangen en geen last meer gehad.
mvg
Ramon

_________________
1303 S 1641cc 1973
Damen
Visserij Verslagen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 21:02 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Beste Ramon,Ik heb alles vernieuwd,lagers/krukas/drijfstangen/nokkenas/zuigers cilinders,alles :mrgreen:
en ik heb er 240km mee gereden [ver, :lol: niet hard]dus als er dan al lagers zijn
versleten dan klopt er iets niet :x .Ik hoop dat het iets met de olie plunjers te maken
heeft,ik kijk wel of ik op budel het even aan kan kaarten bij KAAG
Maar blijf mee denken A.U.B want ik maak hem liever niet open :evil: grt wim


Bijlagen:
1600up date 001 (Medium).JPG
1600up date 001 (Medium).JPG [ 137.49 KiB | 2273 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 20:29 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 14, 2007 19:08
Berichten: 130
Woonplaats: Den Burg (TEXEL)
Ok als je idd alles vernieuwt heb dan zou het niet kunnen , tenzij er ergens een verstopt vuiltje heeft gezeten of er is niet schoon genoeg gewerkt.
plunjer kan idd vast zitten of je oliepomp is wat ruim.
bij mij was het zo dat er een vuiltje zat (niet goed genoeg gereinigt) de lagers waren binnen een mum van tijd versleten.
hou ons op de hoogte

_________________
1303 S 1641cc 1973
Damen
Visserij Verslagen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 20:50 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi Ramon,Ik heb er ook nog een nieuwe oliepomp op gezet :x
en dit hielp niet.Over de olie kanalen,die zijn allemaal door gespoeld,de eind
pluggen zijn er uit getrokken en vervangen voor aluminium schroef pluggen.
Het carter is ultrasone gereinigt en in de vaatwasser en met hoge luchtdruk
en met de hand dus als daar nog vuil in zat dan was het wel :evil: vuil!
Dus WIE HET WEET MAG HET MAILEN :sb_hangloose grt wim


Bijlagen:
compleet 001 (Medium).JPG
compleet 001 (Medium).JPG [ 144.81 KiB | 2266 keer bekeken ]
olie kanaal pluggen er uit 5.JPG
olie kanaal pluggen er uit 5.JPG [ 91.1 KiB | 2266 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2011 21:04 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 14, 2007 19:08
Berichten: 130
Woonplaats: Den Burg (TEXEL)
Ik heb m,n carters ook in de vaatwasser gehad , ze leken wel als nieuw 8-)
maar ik las dat je alle lagers nieuw hebt en ook de kruk en nokkenas.
Heb je ook alles nagemeten ? dat de lagers bijvoorbeeld niet te ruim zijn tov, je krukas . (zal haast wel goed zijn)
waarschijnlijk toch je plunjers of pomp , is er niet teveel ruimte tussen pomp en pomdeksel? dan kun je ook een te lage druk hebben.
maar het klinkt alsof ie te laat druk opbouwt dus zoek het maar eens :?
lagers , pomp , plunjers , waarschijnlijk moet ie toch uit elkaar om het zeker te weten :(
Ramon

_________________
1303 S 1641cc 1973
Damen
Visserij Verslagen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: za okt 22, 2011 19:19 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hallo lezers, :D hier ben ik weer.ik ben weer met het 1600 blok begonnen.
Eerst maar een start opstelling maken zodat ik het blok niet steeds in en uit hoefd
te bouwen.Is er iemand die dit ook heeft gemaakt zodat hij mij kan vertellen
waar ik op moet letten :lol: .De motor hangt er al aan maar het electrische
gedeelte moet nog :mrgreen: .volgende keer meer. grt wim


Bijlagen:
vw 011 (Medium).JPG
vw 011 (Medium).JPG [ 103.53 KiB | 2128 keer bekeken ]
vw 010 (Medium).JPG
vw 010 (Medium).JPG [ 128.19 KiB | 2128 keer bekeken ]
vw 008 (Medium).JPG
vw 008 (Medium).JPG [ 138.76 KiB | 2128 keer bekeken ]
vw 007 (Medium).JPG
vw 007 (Medium).JPG [ 101.94 KiB | 2128 keer bekeken ]
vw 006 (Medium).JPG
vw 006 (Medium).JPG [ 83.5 KiB | 2128 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 7:58 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
De elektra zal niet zo moeilijk zijn denk ik. Gewoon kopiëren van een van de kevers. Ik denk dat er heel weinig nodig is. Alleen draden naar de bobine, choke en de startmotor.

Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 21:09 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Hoi ;) Ik heb het blok weer los gehaald van de steun :o Want ik wil
eerst nog de axiale speling meten.Is er iemand die weet
hoe [krachtig] dit moet gebeuren? :?: Ik heb met wat bouten en moeren een
stellage gemaakt waarmee ik het vliegwiel met redelijke druk heen en weer kan
bewegen,en dan kom ik op :oops: :oops: 0.60mm en het max is0.13mm.
Maar misschien is dit wel te [bruut] gemeten :mrgreen:
Wie heeft hier ervaring mee :?: grt wim


Bijlagen:
axiale speling 002 (Medium).JPG
axiale speling 002 (Medium).JPG [ 142.8 KiB | 2110 keer bekeken ]
axiale speling 001 (Medium).JPG
axiale speling 001 (Medium).JPG [ 127.83 KiB | 2110 keer bekeken ]

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Laatst bijgewerkt door WimVW op di okt 25, 2011 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 21:13 
Offline
Superbeetles Super Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 12, 2008 12:27
Berichten: 173
Nog even een toelichting,met de bouten door het vliegwiel duw ik tegen het carter
En met die naast het vliegwiel trek ik hem terug :lol: en met dat plaatje
wat vast zit op het vliegwiel meet ik de afstand tussen het plaatje en het carter :idea:
tot zover de toelichting. :mrgreen: wim

_________________
Hard rijden is niet moeilijk,maar GOED hard rijden wel.:-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling