Forum.superbeetles.nl

Forum.superbeetles.nl

Het eerste Nederlandstalige 1302 & 1303 forum
 
Het is nu do dec 25, 2014 19:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw blok, from scratch
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2011 13:09 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Afgelopen weekeinde is mijn blok helemaal afgesteld bij Hotrod. Er klopte in eerste instantie geen bal van de (carb)afstelling. Nu loopt het blok mooi, hij houdt niet in, 'twijfelt' niet. Wat ik ook zo mooi vind is dat hij gelijk aan slaat ipv eerst 10 keer rond moeten. Er zit wel een tik in de motor aan de rechter kant. Mogelijk een klep of stoter. Dat spul is allemaal nieuw eigenlijk en allemaal standaard maten. Het klinkt niet zo hard dat het onmiddelijk opvalt, maar nu het opgemerkt is kan ik het inderdaad ook een beetje horen. Tja, wat doe je er aan... het spul in het carter is oud, misschien is er een probleem met de nokkenas/nokvolger wat doorwerkt tot aan de klep.

Ik kachel er gewoon mee door. Het doel was ook niet om er 100.000km mee te halen. Als het spul nog 10.000km loopt dan gaat dat om een periode van 2 - 3 jaar. Als ik dan maar in die tijd mijn compleet nieuwe 1776 blok gereed heb. Het is in onderdelen bijna compleet; alleen drijfstangen+nokkenas nog nodig om de onderblok op te bouwen. Voor de bovenbouw heb ik nog wat motorplaatwerk nodig, dynamo, centraal luchtfilter ($$$). Het zit em momenteel voornamelijk in de centjes die nodig zijn om alle delen te laten bewerken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw blok, from scratch
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 18:28 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Ik ga het 1776cc motorproject weer oppakken. Omdat de 1915cc destijds verloren is gegaan kan ik deze delen goed gebruiken om op te 'oefenen'. Ik ga eerst het plaatwerk allemaal pas maken voor o.a. de ombouw naar de type4 oliekoeler. Dat doe ik door een opstelling te maken met een leeg carter/cilinder/koppen en een gebruikte type4 oliekoeler. Daarnaast kan ik zo het plaatwerk allemaal goed sluitend maken en evt deukjes strak maken. Het gaat in principe om het originele 1300/1600 koelsysteem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw blok, from scratch
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 17:13 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 12, 2007 11:02
Berichten: 765
Woonplaats: Utrecht
Leuk dat je dit project weer oppakt! Vooral veel foto's plaatsen! Vinden we leuk.. :sb_hangloose

Grt, Jeroen

_________________
Waar ben jij luchtgekoeld op vakantie geweest?? Laat het weten in dit topic (klik)!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw blok, from scratch
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 1:49 
Offline
Superbeetles Monteur

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 13:55
Berichten: 47
Ik heb nu ook de drijfstangen binnen (originele drijfstangen, top gereviseerd door Hotrod) en een gebruikte type4 oliekoeler (test object om het plaatwerk mee pas te maken). De motor is compleet, maar helaas moet ik keuzes maken en kan ik het project niet meer afronden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL/ThatBigForum
phpBB.nl Vertaling