Beste redactie. Kunnen jullie me helpen? Mijn lieve Kevert is gestolen, ik zit in Suriname, ben bijna platzak en kan hiervandaan niets doen - behalve aangifte. Het is mijn dierbaarste bezit en ik wil m terug!! 40 jaar oud is-ie, mijn beige Kever 1200, kenteken 39 - 25 - HS. Hij rijdt als een zonnetje, tenminste, dat vind ik. Eigenlijk heeft ie een speciale behandeling nodig. Schakelen naar z'n 2 kan alleen onder de 1100 toeren, je moet bijsturen naar rechts en zonder loodvervanger bij de benzine is het snel einde oefening. Er liggen nog dubbeltjes en kwartjes in - je weet wel, van vroeger - en ook een mooie glanzende kastanje rijdt bijna twee jaar met me mee. Het is mijn dierbaarste bezit. Eén weekend in Oud-West, op de
Da Costa Kade, en weg is ie. Een vriendin parkeert m daar zaterdagavond 19 september, wil maandag weer instappen: weg. Ik zit in Suriname, dus wat kan ik doen? Aangifte, maar levert dat tegenwoordig meer op dan alleen een papiertje? Ik wil m terug verdoeme! Groeten, Karin...