Forum.superbeetles.nl http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/ |
|
Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 http://forum.superbeetles.nl/phpbb:8080/viewtopic.php?f=10&t=254 |
Pagina 3 van 8 |
Auteur: | Herbie1303 [ do feb 10, 2011 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
De axiale speling het liefst minder dan 0.10mm houden. 0.06 a 0.07 is perfect. Deze speling bereiken met 3 afstelringen achter het vliegwiel. |
Auteur: | WimVW [ do feb 10, 2011 21:48 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Hoi Herbie 1303, Ik heb het gelezen in het boek van Tom wilson[how to rebuild] en die geeft aan 0.07tot max 0.13mm Ik heb net het vliegwiel er op gezet,maar kon hem nog niet vast genoeg aan draaien om nauwkeurig te meten,maar met de digitale schuifmaat kwam ik op 0.08mm met 3 ringen.Morgen nog maals controleren meten is weten grt wim. |
Auteur: | Herbie1303 [ vr feb 11, 2011 14:04 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
He, Nou dan klopt dat toch. Ik zou alleen niet bovenin de marge gaan zitten, maar met 0,08 zou je toch heel netjes zitten. Als je blok vast zit na het op moment zetten van je vliegwiel, dan is het natuurlijk foute boel. Als de speling goed is, dan zul je die ook niet meer kunnen voelen bij het trekken aan de poelie. |
Auteur: | WimVW [ zo feb 13, 2011 22:16 ] | |||||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||||||
Hoi, Na dat ik het vliegwiel met 350nm had vast gezet kwam de speling nog maar op 0.05 en het boek gaf aan dat 0.07 tot 0.013 het beste was,dus maar weer alles er afgehaald en de ringen[ik heb er 6,ook nog van een ander blok] onderling gewisseld tot ik op de goeie dikte kwam,en zie op de foto's 0.09 Dus het vliegwiel definitief vast gezet met loctite en 350nm. En zaterdagavond kwam mijn broer Peter langs,en die wilde even kijken bij het blok maar kon het toch weer niet laten dus maar even de zuigers in de cilinders geduwd zodat ik zondag de cilinders er op kon zetten,en zie foto's is dit ook gelukt. dus volgende keer de koppen. tot dan. wim
|
Auteur: | superbeetles.nl [ ma feb 14, 2011 13:12 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Dat schiet goed op! Ik kwam dit trouwens nog tegen: http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... rt_kit.cfm Hier meer: http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 4&p=399449 Spruitstukken $60,- per stuk, maar carburateurs zijn nogal prijzig... Jeroen |
Auteur: | WimVW [ di feb 15, 2011 22:32 ] | |||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | |||||
Hallo, vanavond verder met kleppen slijpen ,ik had alle kleppen al geslepen maar nog niet gecontroleerd op lekage .Dus vanavond eerst gecontroleerd 6 van de 8 lekte na dat ik de in en uitlaat ruimtes had gevuld met water. Dus alles weer los [klepveren er af] en weer verder met slijpen,maar nu is er 1 inlaat klep die wil niet echt sluiten,je kan het al zien als je na wat draaien met de klep,en hem dan er uit haal zie je een deel van de zetel waar de pasta niet echt langs gaat .Maar goed we houden vol en 2 die lekte heb ik nu wel dicht Als er iemand nog tips heeft over het slijpen dan lees ik het graag. v d week weer verder. doei
|
Auteur: | Herbie1303 [ do feb 17, 2011 13:05 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Leuk karweitje dat kleppen slijpen. Ik heb het ook gedaan. Paar keer grove korrel, en daarna nog vaker met fijne korrel. Echter heb ik niet getest of het zaakje daarna (nog) lekte. Misschien is die kans wat kleiner bij mijn nieuwe VW koppen waarin de klepzetels nog perfect zijn. Controleren is natuurlijk altijd een goede zaak. Wat ik wel gedaan heb, en dat zie ik niet op jou foto's terug, dat is het afplakken van de klepgeleiders. Die slijppasta is zo fijn, dat ik ook met reinigen met water, remmenreiniger en perslucht nog steeds hier en daar van die kleine deeltjes tegen kom. Lijkt me dodelijk voor de klepgeleiders op langere termijn. |
Auteur: | WimVW [ do feb 17, 2011 21:58 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Hoi Herbie 1303, Ik snap wel wat je bedoeld maar ik snap niet hoe je het hebt gedaan ,want de klepstelen gaan door de geleider tijdens het slijpen, dus hoe moet ik ze dan afplakken grt wim. |
Auteur: | Herbie1303 [ vr feb 18, 2011 15:10 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Ik deed de klep telkens een klein stukje oplichten, rondom pasta aanbrengen, slijpen, weer opnieuw oplichten etc. Daarna als je klaar bent met de klep, voorzichtig er uit halen, gat van de klepgeleider met een klein stukje afplakband (dat papieren afplakband) dichtmaken. Stukje afblakband dus aanbrengen op schroevedraaiertje en voorzichtig door de opening manouvreren van de in/uitlaat poort (rondom zit overal die pasta troep) en vastduwen met vinger. Er kunnen nu geen pasta resten in de klepgeleider vallen terwijl je met de volgende klep aan de gang gaat. Ook kun je na afloop rustig je poorten schoonmaken zonder dat er restanten in vallen. Uiteindelijk moet je natuurlijk ook je geleiders schoonmaken, maar dan is de grootste troep weg. Maar misschien ben ik iets teveel een pietlut. |
Auteur: | WimVW [ wo feb 23, 2011 21:56 ] | ||||||
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 | ||||||
Hallo,na heel veel slijpen[ook met de schroeftol ]alle kleppen waterdicht gekregen .Dus in de vaatwasser gereinigt en alle kleppen er weer in,in samen werking met de boor standaard . Vanavond de koppen er weer op gezet en alles vast gezet op 32nm volgens het boekje.Maar ik vind het wel wat weinig 32nm maar ik heb het nog wel zo gelaten,morgen even met een andere momentsleutel om te kijken of het wel klopt [want hij kan verlopen de sleutel] Op naar het volgende,de tuimelaars en klep stoters . groet wim.
|
Auteur: | superbeetles.nl [ do feb 24, 2011 9:35 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Vergeet het stukje plaatwerk niet! Dat krijg je er later niet meer tussen.. Jeroen |
Auteur: | WimVW [ do feb 24, 2011 22:35 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Nee ik ben het niet vergeten ,maar dan zit er bij mijn koppen zeker iets niet goed ,want ik kan het plaatje er nog gewoon tussen uit halen . Opa |
Auteur: | WimVW [ do feb 24, 2011 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Niet goed gekeken nu wel en gezien dat ze er niet meer uit kunnen ,ik was in de war, want ik dacht dat ze vast kwamen te zitten tussen de kop en de cilinders. Maar dat is niet zo, ze kunnen er niet meer uit door de stoterstang buisjes ,Dus maar goed dat ik ze niet vergeten ben Ja dit gebeurd als je wat ouder [opa] word. |
Auteur: | Herbie1303 [ vr feb 25, 2011 13:33 ] |
Berichttitel: | Re: Revisie en opvoeren 1600 motor met no AB413690 |
Die moeren waarmee je de de koppen vast zet (8 per kop), daar zit een onderleg ring onder. Heb je wel een beetje afdichtmiddel onder de borgringen gedaan (heb er zelf groene loctite onder gedaan)? Dit voorkomt olielekkage vanuit het tuimelaarhuis. Had ik volgens mij al eens geschreven, maar nu kun je het evt. nog doen als je het vergeten bent . |
Pagina 3 van 8 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |