Ff kriksteunen wegslijpen en klaar.
Was dat maar waar. Als je met een komborstel op de flex even het metaal schoon wilt maken en je komt vervolgens geen metaal tegen dan is er toch iets mis. Achter de kriksteunen zit een gat an 10 bij 6 cm. Dit gat zat vol met kit.
De zijkant van de bodemplaat en dan vooral het gedeelte waar de bouten doorheen gaan waar het chassis mee aan de dorpel vastzit was ook niet zo goed als ik eerst dacht. Er waren een aantal strips ijzer van max 40 cm. vast gepopnageld en daarover zat een dikke laag kit om de boel mooi af te werken.
Dorpels en popnagels horen niet in 1 zin thuis. Om het geheel toch wat stevigheid te geven heeft degene die dit gedaan heeft de dorpel maar aan de binnen en buitenkant aan het chassis gelast.
Nadat ik de zijkant van de achterste helft van de bodemplaat had losgeslepen keek ik tegen een aantal gaten in de bodem van de dorpel. Dus die ook maar verwijderd.
Ik had nog een paar dorpelbodems staan dus de onderkant van de dorpel zit er al weer in gelast. Ik moet nu alleen nog het missende stuk bodem bestellen.
Om de onderplaat precies op de goede plek vast te zetten heb ik het oude stukje boden er aan vastgebout.
Volledig afgelast. Zo kan er vanaf de buitenkant in ieder geval geen water meer tussen komen.
En aan de binnenkant ook maar afgelast.
Aangezien ik de panelen onder de achterbank en de achterkant van de dorpel 2 jaar geleden al had vervangen heb ik nu in ieder geval wat roestvrij metaal om de achterkant van de dorpelbodem aan te lassen. Om te voorkomen dat ik ook de dorpel en het chassis aan elkaar las heb ik er een paar plaatjes aluminium tussen gestoken. Hier kan ik straks mooi de nieuwe bodemplaat tussen schuiven.