Ik zal dit topic weer eens wat aanvullen..
Ik heb ondertussen de wiellagers en lagerschalen aan de voorkant preventief vervangen. Dat is goed zelf te doen en kocht niet zo veel. Of de oude lagers echt slecht waren weet ik niet, maar met nieuwe lagers, nieuw vet en de wielnaafmoeren op het juiste aandraaimoment heb ik het idee dat de voorkant wat stabieler is. Ook heb ik andere banden voor om mn wielen zitten die niet zo uitgedroogd zijn, dat scheelt ook een hoop.
Achter bleken de centrale wielnaafmoeren los te zitten! Blijkbaar zijn deze in Zweden niet op het juiste moment (=zo vast mogelijk, en dan nog wat vaster) vast gezet. Gelukkig heeft dat niet mn lagers gesloopt en na het aandraaien van die moeren ben ik van het schrapende geluid achter af!
Ten slotte heb ik recent nog mn remvloeistof ververst. De oude olie leek wel frituurvet! Toen merkte ik dat rechtsvoor 1 cilindertje van de remklauw weer wat bleef hangen. Dus die heb ik nog meer ingespoten met WD40 en weer gangbaar gemaakt door meerdere malen in en uitdrukken van de zuiger.
Het enige wat ik nu nog moet controleren is de dikte van de remschoenen achter en of het automatische stel-mechanisme van die remmen nog goed werkt. Dus binnenkort toch nog een keer de remtrommels achter openmaken.
Een aantal punten van mn todo-list voor deze kever (van belangrijk naar minder belangrijk):
- Benzinetank schoon maken + benzinefilter vervangen + benzineslangen checken/vervangen
- Sproeiers/carburateur schoonmaken
- Stationair afstellen
- Speling stuur nakijken
- Kilometerkabel vervangen
- Controleren of winterstand op luchtfilter werkt
- Achterruitverwarming repareren
- Treeplanken er af en er achter bekijken / behandelen met RLS
- Vloer binnen in RLS zetten en dan zwart maken
- Onderkant bodem controleren en hier en daar tectyl bijwerken
- Probleem benzinevlotter in tank checken
- Slotje scheerraampje rechts zit vast
- Verlagingsveren monteren
- Slot bestuurderskant en achterklep aanpassen
Voorlopig zat te doen dus!
Jeroen
p.s. op
www.vwkever.com vind je nog meer info over de werkzaamheden aan deze kever..