Update 30-01-2010: Nieuwe POL + Kalender bekend (zie verderop)Hoi,
Toevallig ben ik in contact gekomen met Team
DutchVee. Dat is een team Nederlanders die met Formule Vee auto's racen (meer info onderaan dit bericht).
Rob van DutchVee heeft Superbeetles.nl uitgenodigd om in 2010 eens naar een wedstrijd te komen, compleet met een kijkje (+ mogelijk parkeerplek) in de Paddock en een concoursronde en/of vooruit rijden tijdens de warm-up ronde!
Stel je voor dat je samen met een aantal andere Superbeetles over de Nurburgring of Spa-Francorchamps rijdt, met de tribunes vol en achter je een stoet van zo'n 40 Forumule Vee's!Helaas is de racekalender voor 2010 nog niet bekend, dus is er nog niets definitief afgesproken. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie zelf van het idee vinden!? Ook is het nog niet bekend hoeveel auto's eigenlijk mee mogen het circuit op. Maar wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Laat via de POL maar weten wat je er van vind! En stem je voor "ja" of "misschien", laat dan ook nog even berichtje achter, zodat ik ook weer wie er geinteresseerd is.
Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust!
Grt,
Jeroen
-----------
Even wat info over de Formule Vee (Bron: Team DutchVee):
Formule Vee is een Volkswagen-raceklasse uit de jaren 60 en 70. Sommigen van ons nemen al vanaf de jaren '70 deel aan Formule Vee races. De techniek is gebaseerd op luchtgekoelde VW-motoren en zaken als vooras, versnellingsbak en remmen/wielen die we gebruiken op de race-auto's bestaan ook uit jaren '70 Volkswagentechniek. Wij onderhouden, reviseren en bouwen alles zelf en houden zo onze passie leuk en betaalbaar.
Wij halen uit een 1300 Kever motor ongeveer 110 PK, en uit een luchtgekoelde 1600 ongeveer 145 PK. Dat is leuk, vereist vakmanschap en heeft ons al een paar keer kampioen gemaakt de afgelopen jaren (dit jaar 3e in het 1300 kapioenschap en 1e in het 1600 supervee kampioenschap).
De 1300 1 carburateur haalt 195km/u, de 1300 2-carburateur haalt 225km/u en de 1600 haalt afhankelijk van het circuit tussen de 235 en de 265km/u. En ze remmen lekker met dat lage gewicht.-----------